فضل الله نژاد:می بینیم که به نتیجه مطلوب نرسیده ایم

محمدهادی فضل الله نژادرسانه وبلاگ- معاون دفتر توسعه وبلاگ‌های دينی با اشاره به اين‌كه رسالت تبليغ دين در فضای مجازی بر عهده نهاد يا سازمان خاصی نيست، هر فرد را كه توانايی‌ در اين زمينه دارد، موظف به تبليغ دين دانست و اين رسالت را واجب كفايی عنوان كرد.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، حجت‌الاسلام‌ «محمدهادی فضل‌الله‌نژاد»، معاون دفتر توسعه وبلاگ‌های دينی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) درباره چگونگی تبليغ دين در فضای مجازی گفت:«به عقيده من فعاليت‌هايی كه در حوزه تبليغ دين در فضای مجازی انجام شده، به هيچ وجه انتظارها را برآورده نمی‌كند و ارزيابی مثبتی نمی‌توان از اين عملكردها داشت.»

وی درباره دلايل ضعف اين موضوع اظهاركرد:«ضعف تبليغ دينی در فضای مجازی دو دليل دارد؛ اول اين‌كه كه ما سطح انتظاراتمان را بايد بالا ببريم و هر چقدر هم كار انجام شده باشد با اين پيش فرض كه باز هم كم است و خوب نيست و بايد بهتر و بيشتر باشد، بايد كار كنيم و با اين نگاه می‌توانيم هميشه رو به جلو حركت كرده و پيشرفت كنيم.»

فضل‌الله نژاد ادامه داد:«دليل ديگر هم اين است كه با نگاهی كه به وضعيت موجود می‌اندازيم و با توجه به امكانات و شرايطی كه برای حصول يك نتيجه خوب وجود دارد، متوجه می‌شويم كه نتيجه با امكانات هماهنگ نيست.»

معاون دفتر توسعه وبلاگ‌های دينی منظور خود از امكانات را تعداد نهادها و مراكز و مؤسسه‌های حقيقی و حقوقی موجود دانست و افزود:«با توجه به تعداد نهادها و مراكز و مؤسسه‌های حقيقی و حقوقی موجود و شرايطی كه يك حكومت اسلامی و دينی به وجود می‌آورد، می‌بينيم كه به نتيجه مطلوب نرسيده‌ايم.»

وی رسالت تبليغ دين در فضای مجازی را بر عهده نهاد يا سازمان خاصی ندانست و تأكيد كرد:«هر كس كه توانايی‌ در اين زمينه دارد، بايد رسالت خود را انجام دهد و اين در واقع يك واجب كفايی است.»

فضل‌الله نژاد بيان كرد:«وقتی حكومت اسلامی و دينی تشكيل می‌شود عده‌ای برای تبليغ مأمور می‌شوند و اين وظيفه خاص آنان می‌شود؛ به نظر می‌آيد كه نهادهايی مانند سازمان تبليغات اسلامی و معاونت تبليغ و دفتر تبليغات حوزه علميه قم مسئول اصلی تبليغ دين در فضای مجازی هستند.»

معاون دفتر توسعه وبلاگ‌های دينی تصريح كرد:«هر چند سازمان‌های نام برده از آمار و ارقامی برخوردار هستند كه نشان دهنده فعاليت‌شان در زمينه تبليغ دين چه در فضای واقعی و چه در فضای مجازی بوده است، اما حداقل ايرادی كه به آن‌ها وارد است، اين است كه كار، در جايی كه بايد انجام می‌شده انجام نشده است.»

وی توضيح داد:«به عنوان مثال دفتر تبليغات حوزه علميه قم كتاب‌ها و مجله‌های متعدد و مؤسسه‌های مختلفی را ايجاد كرده است، اما اين‌ها خروجی‌شان را طوری تنظيم نمی‌كنند كه به دست مخاطب اصلی برسد؛ خروجی اين نهادها در دسترس اهل دين و طلاب است كه چندان نيازی به اين اطلاعات و تبليغات ندارند و خودشان يك نوع تبليغ كننده دين هستند، در حالی كه ما نياز داريم در سطح جامعه با وجود اقشار مختلف و وجود تنوع فكری، شغلی، اختلاف سطح تحصيلات، سطح دسترسی به منابع دينی و تبليغی و نيز از لحاظ گستردگی جغرافيايی، اين توليدات به دست مخاطبان اصلی برسد.»

فضل‌الله نژاد اظهار كرد:«با كنار هم قرار دادن تمام اين دلايل به اين ارزيابی می‌رسيم كه تبليغ دين در فضای مجازی به خوبی انجام نشده است و نمی‌توان ارزيابی خوب و مثبتی از آن داشت.»
انتهای پیام/.

پاسخ دادن به میر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول