اعلام برگزیدگان جشنواره وبلاگ های استان کرمان

جشنواره وبلاگ های کرمانیجشنواره ها و مسابقات- وبلاگ‌های برگزیده اولین جشنواره وبلاگ‌های استان کرمان معرفی شدند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از آفتاب، هيات داوران اولين جشنواره‌ وبلاگ‌های استان کرمان، ضمنِ قدردانی از برگزارکنندگان این جشنواره با تاکید بر نقشِ رسانه‌ای وبلاگ به عنوان رسانه‌ عمومی و در دسترس، استفاده‌ بیشتر از این رسانه را برای نشرِ فرهنگ بومیِ استان و همچنین نقشِ فعال‌ترِ بانوان به ‌عنوان بخشِ خاموش جامعه، در جامعه‌ مجازی تاکید می‌کند و تداوم این حرکت را در همگانی کردن مقوله‌ وبلاگ‌نویسی در جامعه‌ اطلاعی استان لازم می‌داند.

هیات داوران با اشاره به اینکه با توجه به تعدد وبلاگ‌های فعال در استان کرمان انتخاب چند وبلاگ محدود کار آسانی نبود در نهايت از ميان وبلاگ‌هايی که به مرحله‌ نهايی راه يافته بودند، وبلاگ‌های زیر را شايسته‌ تقدير و دريافت جايزه دانست:«در بخش وبلاگ‌های اجتماعی وبلاگ کرمان خبر به نویسندگی وحید قرایی(خبرنگار خبرگزاری آفتاب در کرمان)، مفشو به نویسندگی امیر غفاربیگی و وبلاگ کویرزاد به نویسندگی احسان پورابراهیمی(به روزرسانی در کشور فیلیپین انجام می‌شود)».

در بخش فرهنگی-هنری وبلاگ دست‌نوشته‌ها به نویسندگی مجتبی یزدان‌پناه و وبلاگ پیامبران کاغذی به نویسندگی صالح رزم‌حسینی.

در بخش ادبی وبلاگ اسپریچو به نویسندگی سیدعلی میرافضلی و قصه کرمان به نویسندگی علی‌اکبر کرمانی‌نژاد.

در بخش ورزش، وبلاگ تک به تک به نویسندگی سعید قرایی و وبلاگ مازیار ناظمی گوینده اخبار ورزشی سیمای جمهوری اسلامی ایران(به روزرسانی این وبلاگ در تهران انجام می‌شود).

در بخش عکس وبلاگهای سیب و حوا(عکسهای حمید صادقی)، دوربینی دیگر(یاسر خدیشی) و سیاه مول(محسن سعادت‌نصری).

در بخش آموزشی وبلاگ انگل‌شناسی پزشکی به نویسندگی محمد زارع بیدکی.

انتخاب ویژه هیات داوران نیز وبلاگ کرمونیا به نویسندگی رضا ری‌پور، مهدخت ناظمی و عبدالرضا آغاسی(به روزرسانی این وبلاگ در تهران انجام می‌شود).

همچنین در بخش کودکان نیز وبلاگ دنیای من و عروسک‌هایم به نویسندگی فاطمه یوسف‌زاده 8 ساله.

گفتنی است، علی‌اصغر هنرمند، عباس واحدی، حسین شهابی، مهدی جعفری و سیدمحسن بنی‌فاطمه داوری این جشنواره را بر عهده داشتند.

نخستین جشنواره وبلاگ های استان کرمان با سخنرانی و ارائه مقاله توسط دکتر شهیندخت خوارزمی(نایب رئیس انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی)، دکتر همایون شهریاری( عضو هیات علمی دانشگاه بریتیش کلمبیا)، دکتر مهدی بوترابی( مدیر پرشین بلاگ)، دکتر احمد یحیایی ایله‌ای( استاد ارتباطات)، مهندس کاووس نگینی( مدیر منابع انسانی انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی) ودکتر علی‌اصغر هنرمند(فعال IT، وبلاگ نویس و عضو هیات داوران جشنواره) اول اسفندماه در محل هتل بین‌المللی پارس کرمان از سوی نشریه پایان هفته و با مشارکت ستاد اجرایی دولت الکترونیک و برخی سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی برگزار شد.

حسین شهابی، دبیر نخستین جشنواره وبلاگ‌های استان کرمان گفت: «برگزاری این جشنواره می‌تواند به تحقق سریعتر اهداف دولت الکترونیک در استان کمک نموده و تصویری متناسب با ظرفیتها و شان استان کرمان به افکار عمومی منتقل نماید و قرار است در سال آینده اولین جشنواره وب‌سایت‌های استان کرمان را برگزار کنیم».

دکتر شهیندخت خوارزمی نیز در بخشی از سخنرانی خود با موضوع تکنولوژی و آینده‌سازان گفت: «قرن 21، قرن رمزگشایی انسان است که دراین عصر، تکنولوژی سرنوشت انسان را رقم خواهد زد».

وی افزود: «جامعه انسانی وارد عصر ماورا شده است از این رو تکنولوژی نگاه انسان را به خود عوض می‌کند اما فهم آن نیازمند نگاهی خاص به مطالعات اجتماعی دارد».

دکتر خوارزمی قرن حاضر را عصر پیچیدگی خواند و در این عصر انسان راجع به هیچ مساله‌ای نمی‌تواند با یقین حکم صادر کند و زندگی او وارد فضای ناامن شده اما در کنار این ناامنی‌ها که عمدتاً اطلاعاتی می‌باشند وارد عصر دانایی و شفافیت شده است.

در ادامه دکتر هنرمند، مطالبی را با موضوع وبلاگ‌نویسی شغل یا تفریح عنوان کرد وگفت: «وبلاگ‌نویسی یک پدیده مهم در ایران است و وبلاگ‌نویسان دیدگاه‌های مختلفی را ارائه می‌کنند و کار آنها تنها تفریح نیست به طوریکه حتی می‌توان از این راه صاحب درآمد نیز شد».

پس از صحبت‌های وی، دکتر مهدی بوترابی مدیر پرشین بلاگ، روح وبلاگستان را در سه نکته آزادی، استقلال و خودباوری دانست و آن را چنین تعریف کرد: «وبلاگستان یعنی اینترنت انسانی، اجتماعی و اندیشه محور».

مدیر پرشین بلاگ تصریح کرد: «با گسترش فعالیت وبلاگ‌نویسی، یک رنسانس اینترنتی مانند تمدن انسانی در حال شکل‌گیری است به نحوی که با ایجاد ارتباط‌های وب‌نویسان باید یکدیگر و دوستی‌های آنها، انسان در جهان وب، محور می‌شود».

در ادامه مهندس نگینی با اشاره به دوران‌های مختلف زندگی بشری گفت: «ما به کلی از دنیای قبل جدا شده‌ایم و در دنیای جدیدی قرار گرفته‌ایم از این رو وبلاگ‌نویس مجهز به نگاه‌های ذهنی شده و به عنوان سفیران جامعه اطلاعاتی می‌باشد. دکتر همایون شهریاری نیز با سخنرانی پیرامون تکنولوژیهای نوین نمونه‌هایی از این تکنولوژی ها را معرفی کرد».
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول