داوري:هر ۵ دقيقه يك وبلاگ عليه دولت نهم

داوريرسانه وبلاگ- عبدالرضا داوری گفت: بر اساس پژوهشهای انجام شده، مخالفان دولت نهم برای دروغ پردازی و سیاه‌نمایی عملکرد دولت، به طور متوسط روزانه ۲۹۰ وبلاگ با محتوای مشترک در فضای سایبر ایجاد می‌کنند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» عبدالرضا داوری پژوهشگر گفت: یک مرکز فرماندهی واحد که خود را “جنبش وبلاگی حامیان یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری ” نامیده است مدیریت پروژه تخریب سایبری دولت نهم را برعهده دارد.

وی افزود: بررسی عملکرد این مرکز نشان می‌دهد که از ابتدای فروردین ۸۸ روزانه ۲۹۰ وبلاگ (هر ۵ دقیقه یک وبلاگ) به ظاهر شخصی راه اندازی شده است اما مرور مطالب این وبلاگها حاکی از آن است که ۹۸ درصد مطالب آنان مشترک و از یک کانون واحد تغذیه می شود.

داوری ادامه داد: آرشیو تمامی این وبلاگها صرفا فروردین ۸۸ را نشان میدهد که این موضوع حاکی از آن است که وبلاگهای مذکور پس از فروردین ۸۸ را اندازی شده اند.
مدیرکل پژوهش ایرنا تصریح کرد: در عین حال طراحی مشترک قالب و فرم این وبلاگها نشانگر آن است که ایجاد این وبلاگها با عجله کامل صورت می گیرد و طراحان این وبلاگهای زنجیره ای از فرصت کافی برای تغییر در فرم وبلاگ ها برخوردار نیستند.

داوری تاکید کرد: در انتخاب اسامی وبلاگهای زنجیره ای تلاش می شود تا مسائل قومیتی و منطقه ای و نیز مسائل مربوط به زنان و جوانان مورد توجه قرار گیرد.
این پژوهشگر افزود: ۸۶ درصد از محتوای وبلاگهای زنجیره ای به انتشار گزارش های تخریبی علیه دولت نهم اختصاص دارد و سایر مطالب نیز به تبلیغ دیدگاههای کاندیدای مورد نظرشان اختصاص یافته است.

عبدالرضا داوری اظهار داشت: از آنجا که راه اندازی این حجم عظیم از وبلاگهای زنجیره ای توسط یک گروه ۷ الی ۱۰نفری صورت می گیرد، وبلاگهای مذکور عمدتا فاقد اسم و عنوان و عکس و حتی ایمیل صاحب وبلاگ بوده و غالبا با اسامی مستعار ایجاد شده اند.

مدیرکل پژوهش ایرنا خاطرنشان کرد: با توجه به روند کنونی ، پیش بینی می شود تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۲۲ خرداد ۸۸ ، حدود ۳۰۰۰۰ وبلاگ زنجیره ای علیه دولت نهم از سوی این کانون تخریبی راه اندازی شود که این موضوع از یک جنگ سایبری تمام عیار علیه دولت نهم حکایت دارد.
انتهای خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول