چنگیزی:در آستانه انتخابات نظارتمان بر وبلاگ‌ها بيشتر مي‌شود

مسعود چنگیزیسرویس دهنده ها- مدير بلاگ‌اسكاي گفت: در سايت بلاگ‌اسكاي قوانين و مقرراتي وجود دارد كه به طور مشخص ذكر شده چه مسائلي سبب مسدود شدن وبلاگ مي‌شود. بر اين اساس وبلاگي كه باعث اخلال در امنيت ملي يا توهين به شخصيت‌ها شود، مغاير با قوانين داخلي سايت است.

به گزارش «وبلاگ نیوز» مسعود چنگيزي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اينكه در آستانه انتخابات توجه و نظارت سايت بر وبلاگ‌ها بيشتر مي‌شود، به لينك گزارش تخلف در سايت اشاره و اظهار كرد: كاربران در اين صفحه اگر با وبلاگ متخلفي مواجه شوند، به سايت گزارش مي‌دهند و آن وبلاگ مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

وي خاطرنشان كرد: در ايام ديگر سال گزارش تخلف اخلاقي وبلاگ‌ها بيشتر است، اما در ايام انتخابات ممكن است تخلف وبلاگ‌هايي كه تخريب انتخاباتي كنند، بيشتر باشد، اما ما با بررسي‌هاي لازم از فعاليت اين گونه وبلاگ‌ها جلوگيري مي‌كنيم.

چنگيزي تصريح كرد: همواره چارچوب آزادي براي كاربران حفظ مي‌شود و هيچ‌گاه از انتشار مطالب انتقادي سالم در وبلاگ‌ها جلوگيري نمي‌شود، اما توهين، تخريب و آسيب سبب برخورد مي‌شود.

وي همچنين گفت: اگر پايه‌ي اوليه ايجاد يك وبلاگ تخريب باشد، از همان ابتدا مسدود مي‌شود، اما اگر با تذكر در چارچوب مشخص قوانين به كار خود ادامه دهد، از فيلترينگ خارج مي‌شود.

مدير بلاگ‌اسكاي يادآور شد: يك سري مسووليت‌ها براي نظارت بر تخلفات وبلاگي برعهده سرويس دهنده‌ها و بخشي برعهده مراجع بالاتر است و اين دو نهايتا مكمل يكديگرند.

به گفته‌ي وي، نظارت بلاگ‌اسكاي بر وبلاگ‌ها هم از طريق گزارش تخلف و هم نظارت خود سايت است. در اين راستا گزارش تخلف با توجه به نظارت‌ همه‌ي كاربران كامل‌تر است.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول