آیا برگزاری مسابقات وبلاگی امری واجب است؟

رسانه وبلاگ18جشنواره ها و مسابقات- برگزاری بی حساب و کتاب مسابقات وبلاگی و جشنواره هایی که برای وبلاگ نویسان برگزار می شود، نه تنها هیچ کمکی به وبلاگستان فارسی نمی کند، بلکه گاه گداری نمونه هایی را به وبلاگستان معرفی می کند که هیچ گاه در خور یک وبلاگ نمونه نیستند.

مسابقات متعدد وبلاگی که توسط سازمان ها، نهادها و مجامع دولتی و غیردولتی برگزار می شود، آن قدر غیرعلمی و غیر وبلاگی هستند که می توان به هر قسمت از آن نقدی را وارد کرد. به طوری که شاید بتوان به جرات گفت که هیچ جشنواره ای به طور مشخص فرآیند وبلاگی بودن خود را حفظ نکرده و اگر روند برگزاری جشنواره هم به نحو احسن برگزار شده است، کار کردن روی نمونه های معرفی شده هیچ گاه سابقه نداشته است.

به عنوان مثال آخرین جشنواره ای که خبر برگزیدگان آن در وبلاگ نیوز منتشر شد، مسابقه وبلاگی به مناسبت روز خانواده بود. مسابقه ای که آن قدر تبلیغات کمی داشت که تنها 19 وبلاگ برای شرکت در آن ثبت نام کردند. آیا پیش از طرح ریزی این مسابقه، مسئولین سازمان مرکزی انجمن اولیا و مربیان به این موضوع فکر کرده بودند؟

یا در همین جشنواره هیات داوران به صورت کاملا غیر علمی، یکی از پارامترهای انتخاب وبلاگ برترش را انتخاب آهنگ در وبلاگ می داند. موضوعی که شاید سال هاست دیگر در وبلاگ ها به صورت یک قانون نانوشته طرد شده است و همه وبلاگ نویسان حرفه ای می دانند که گذاشتن آهنگ پس زمینه برای وبلاگ فقط باعث فراری دادن خواننده می شود.

البته دیگر از نقد وبلاگ برتر این مسابقه صرف نظر می کنیم که بیش از 10 کد جاوا در این وبلاگ به کار رفته شده است و تمامی این ها در یک جشنواره بین المللی وبلاگی امتیاز منفی به حساب می آید.

سئوال این جاست که تا چه زمان باید فاصله استانداردهای جشنواره وبلاگی داخلی و بین المللی را به نوعی فاحش ببینیم و شاهد این باشیم که جشنواره های وبلاگی فقط راهی برای جایزه گرفتن عده ای می شوند و هیچ گاه نه آموزشی به وبلاگ نویس می دهند و نه تاثیری در وبلاگستان می گذارند.
انتهای پیام/.

حسن میثمی
وبلاگ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول