سالروز اشغال فلسطین توسط اسراییل و سکوت وبلاگستان

فلسطیندر وبلاگ ها- 25 ارديبهشت‌ماه مصادف با سالروز اشغال فلسطين توسط اسرائيل، فضای مجازی ايرانی بويژه سايت‌ها و وبلاگ‌های دينی و مذهبی نتوانست حضور موثری در انعكاس اين واقعه تاريخی داشته باشد.

۱۵ ماه مه 1948 قطعنامه تقسيم فلسطين، فصلى متفاوت را در تاريخ اين سرزمين رقم زد و در ميان هلهله و غريو اروپاييان كه در پى فراموش كردن گناه خود برآمده بودند، در فلسطين مردمى قربانى جنايت اروپاييان مى‌شدند و تاوان گناهى را پس مى‌دادند كه هيچ گاه مرتكب نشده بودند.

۱۵ ماه مه روز فاجعه و شوم‌ترين روز براى مردم فلسطين است. توطئه صهيونيستى كه گام به گام در مستعمره سازى سرزمين فلسطين موفق نشان داده بود، با همراهى قدرت‌هاى پيروز در جنگ بين‌المللى دوم توانست از كانال سازمان جديدالتأسيس ملل متحد يكى از نادرترين و در عين حال ناعادلانه‌ترين قطعنامه‌ها را به تصويب رسانده و هويت جعلى اسرائيل را پايه گذارى كند.

با توجه به اهميت اين روز و برگزاری تظاهرات پرشور فلسطينی‌ها در شصت و يكمين سالگرد «روز نكبت»، انعكاس اين روز در سايت‌ها و پايگاه‌های اطلاع‌رسانی دينی ايرانی مناسب نبود!

اگرچه ‌پرداخت به اين موضوع در خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های ايرانی قابل توجه بوده، اما عملكرد سايت‌های دينی همچون وب‌سايت «شهيد آوينی»، «تبيان»، «الغدير» و وبلاگ‌های دينی و مذهبی كه تا كنون در مناسبت‌های مذهبی و تاريخی فعاليت‌های قابل توجهی داشتند، اين‌بار درخور توجه نبوده است.

اگرچه وب‌سايت‌ها و وبلاگ‌های دينی فارسی زبان در فجايعی مانند جنگ غزه با برپايی خروش وبلاگی و انتشار بيانيه‌هايی ظلم ستيز حضور مثبت و سازنده‌ای داشتند، اما بازتاب نامناسب روز نكبت در اين پايگاه‌ها مشاهده نشد.

به نظر می‌رسد كه ما تنها با بروز فاجعه‌ای چند روز يا حتی چند ماهی اعتراض كنيم، راهپيمايی كنيم و … ولی يادمان نرود كه مبارزه تنها با استمرار آن به نتيجه می‌رسد! انعكاس چنين روزی اگر هم‌سنگ وقايعی مانند جنگ غزه نباشد، كم‌ارزش‌تر از آن هم نيست و از پايگاه‌های دينی و مذهبی انتظار اطلاع‌رسانی بيشتری در اين زمينه می‌رفت!

انتفاضه منتظر سنگ‌های مجازی ايرانيان بود… غزه نبايد تنها بماند…
انتهای پیام/.

خبرگزاری قرآنی ایران

  • راست می گویی دوست گرامی .من واقعا شرمنده شدم .اگر خدا بخواهد از این به بعد مرتبا با لوگو های سه گوش در گوشه وبلاگ از این روزها حمایت می کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول