پیرترین وبلاگ نویس جهان درگذشت

پیرزن / عکس تزیینی استرسانه وبلاگ- يك مادربزرگ اسپانيايي كه لقب پيرترين وبلاگ نويس جهان را گرفته و توانسته بود در اينترنت خوانندگان جهاني پيدا كند، روز پنج شنبه در سن 97 سالگي درگذشت.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ماريا آمليا لوپز كه توسط يكي از نوه هايش به دنياي وبلاگ نويسي معرفي شد، از آميزه اي از شوخ طبعي و دلتنگي براي يادآوري زندگيش در دوران ديكتاتوري طولاني فرانسيسكو نرو استفاده مي كرد.

وي در نخستين پست وبلاگ خود به نشاني amis95.blogspot.com در 23 دسامبر 2006 نوشت: امروز تولد من است و نوه پسرم كه بسيار خسيس است به من يك وبلاگ داده است.

پس از گزارش رسانه ها در مورد اين وبلاگ نويس سالمند، محبوبيت وبلاگش به سرعت افزايش يافته و بيش از 1.5 ميليون بازديدكننده يافت و سبب شد لوپز با خوزه لوييس رودريگز زاپاترو، نخست وزير اسپانيا ديدار كند.

وي كه به دليل آسيب ديدن بينايي‌اش از آب مرواريد، به كمك نوه اش و به صورت نامنظم، گاهي يك بار در هفته و گاهي روزانه وبلاگ نويسي مي كرد، در مورد موضوعات مختلف، از مشكلات بيماري شخصي و سفرها گرفته تا نظرش در مورد رويدادهاي جاري مانند خشونت جدايي طلبان باسك، مطلب ارسال مي كرد.

در ماههاي اخير، ماريا آمليا لوپز در وبلاگش به جاي مطالب نوشته شده، بيشتر پيام‌هاي ويديويي ارسال مي‌كرد. اين مادربزرگ اسپانيايي حتي در شبكه اجتماعي فيس بوك گروهي را به منظور دفاع از حقوق سالمندان ايجاد كرده بود.
انتهای خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول