ظاهری مناسب برای وبلاگ شما

قالب وبلاگیادداشت: نمای گرافیکی، یکی از اصولی ترین مشخصه های یک وبلاگ است که بعنوان قالب شناخته می شود. با توجه به اینکه طراحی قالب نیاز به داشتن تجربه در کار با ابزارهای طراحی وب دارد، لذا آموزش آن را به عهده وبلاگ های تخصصی میگذاریم و در این مقاله سعی میکنیم تا معیار های یک قالب مناسب را برای شما ذکر کنیم.

1- ارتباط قالب با موضوعات وبلاگ
اولین معیاری که تعیین کننده شکل ظاهری قالب شما خواهد بود زمینه موضوعی مطالبی است که مینویسید. سعی کنید رنگ بندی و گرافیک قالب شما تا جای ممکن با موضوعات پست هایی که تا کنون نوشته اید همخوانی داشته باشد. زیرا حسی که بیننده در نگاه کردن به وبلاگ شما دریافت میکند با مطالب شما یکجا در ذهنش میماند. پس سعی کنید بین این دو یک هماهنگی مناسب ایجاد کنید.

2- محدودیت از کار با عکس
معمولا در طراحی قالب های وبلاگ از عکس استفاده میشود. اما گاهی تعداد عکس ها آنقدر زیاد است که لود شدن آنها سرعت بارگزاری وبلاگ را کم میکنید. تا جای ممکن سعی کنید قالب سبک تری را انتخاب کنید تا بیننده شما معطل نشود. برای وقت خوانندگان خود ارزش قائل باشید.

3- رنگ مناسب قالب
رنگ های تند باعث ایجاد تنش در مغز انسان و احساس نیاز به ترک محل مورد نظر (که همان وبلاگ شماست) می گیرد. پس سعی کنید از رنگ هایی استفاده کنید که به کاربر آرامش می دهد. استفاده از رنگ سیاه در پس زمینه متن باعث ناخوانایی متن و خسته شدن چشم خواننده میشود. پس سعی کنید این رنگ را بعنوان پس زمینه بکار نبرید.

4- قالب وبلاگ شما نشانه شخصیت شماست !
قالب وبلاگ شما نشانه شخصیت شماست ! هرچند که بینندگان برای خواندن مطالب شما به وبلاگتان می آیند و نه برای دیدن قالبتان ، اما سعی کنید قالبی را برگزینید که تا جای ممکن بیان کننده مفهوم مطالبتان نیز باشد . بطور مثال استفاده از قالب کارتونی برای یک وبلاگ که در مورد الکترونیک مطلب می نویسد فکر نمی کنم انتخاب مناسبی باشد.

5- با تکنیک css و جداول
قالب هایی که با تکنیک css طراحی میشوند از قالب هایی که با استفاده از table ها طراحی میشند سریع تر لود میشوند .

6- تاریخ نوشته شدن پست ها
وجود تاریخ نوشته شدن پست ها چیزی کاملا ضروری است . اما اگر شما یک وبلاگ نویس تخصصی هستید و در وبلاگتان به موضوعات تخصصی می پردازید سعی کنید قالبی را برگزینید که عنوان هر پست در بالا با رنگ مشخص باشد و تاریخ هر پست در پایین آن . اگر وبلاگ نویس عادی هستید از قالبی استفاده کنید که تاریخ در بالای هر پست ظاهر شود . زیرا اعتبار مطالب شما به تاریخ ایجاد آنهاست .

7- لینک دوستان اما با موضوعاتی شبیه شما
سعی کنید در قالب خود لینک دوستان و کسانی که موضوعاتی شبیه شما دارند را اضافه کنید تا بیننده بعد از دیدن وبلاگ شما بتواند به لینک های مرتبط نیز برود . در غیر اینصورت وبلاگ شما همچون کوچه بن بستی است که راهی جز برگشت وجود ندارد و کاربر باید صفحه خود را ببندد.
انتهای پیام/.

طاهره بخشی
وبلاگ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول