سرلک:انتخابات در هر برهه میزان اعتقاد ما را به دین می سنجد

علی سرلکهمایش ها و نشست ها- حجت‌الاسلام علي سرلك نماينده مقام معظم رهبري در دانشگاه هنر در گردهمايي “رئيس‌جمهور ما وبلاگي‌ها ” كه در محل تالار اسوه و به همت وبلاگ نیوز برگزار شد، در بیاناتی با اشاره الگو برداری ازائمه اطهار در تمامی شئون زندگی اظهار داشت: حضرت زهرا (س) الگوي شایسته ای برای تمامی نسل ها و در تمامی انتخابات است.

به گزارش خبرنگار «وبلاگ نیوز» وی افزود:این بانوی بزرگوار در زمان حیاتشان و در سخت ترین شرایط اجتماعی و جوسنگین حاکم برترین دست به برترین انتخاب طول تاریخ زدند

او افزود: رویکرد حضرت زهرا در این انتخاب و اهتمام ایشان به حفاظت و صرار بر این انتخاب درست برای تمامی عقلا در تمامی دوران قابل تامل و توجه است.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هنر با اشاره به اينكه بسیاری از صحابه پیامبر را به علت مهربانی و محبت ایشان دوست می داشتند، تصریح کرد: توجه این اشخاص تنها به بعد عاطفی پیامبربود جنبه ای از شخصیت پیامبر که قرآن کریم آنرا این کونه بیان فرموده است:« لقد جاء لكم من انفسكم رسول من الله عزيز عليه ما عنتنم حريص عليكم بالمومنين رئوف الرحيم»

حجت الاسلام سرلک در تبیین این آیه از سوره توبه بیان داشت: علامه طباطبایی (ره) محبت اولیه ذکر شده در آیه شریفه را، مرتبط با غیر‌مومنین می‌داند و محبت دوم را مربوط به مومین است به این معنا که رسول خدا چنان به حال مومنین حساس است که برای آنان از حال بی حال می شود.

وی با اشاره به حادثه ثقیفه و برخورد با حضرت زهرا افزود:این وجود یادگاری به نام زهرا(س) به جای گذاشته است که تمتمی مردم میزان علاقه حضرت به وی را می دانند و حتی در مواردی به این احترام و علاقه متعرض شده اند.

نماينده رهبری در دانشگاه هنر در خصوص عکس العمل حضرت زهرا (س) به اعمال مردم مدینه اظهار داشت: حضرت زهرا در عکس العمل به حرکات نانجیبانه مردم به مسجد رفتند و شروع به ایراد سخنانی کردند که مردم انتظار داشتند در بیان ظلم های روا داشته باشد.

وی اظهار داشت: بر خلاف تصور حضار این بانوی بزرگوار خطبه خود را با حمد خداوند و توحید آغاز کردند.

حجت الاسلام سرلک گفت: آفتی که جامعه آن روز دچار آن بود عافیت طلبی و طلب دنیا بود و مردم حکومت حق را مانع رسیدن به دنیای خود می دیدند و این علقه به دنیا باعث زیر پا گذاشتن بسیاری از ارزش ها می شود.

وي در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود آفت اشرافی گری در طول تاریخ گفت: تاکید رهبر انقلاب بر لزوم دوری مسئول از اشرافی گری به این جهت است كه بايد از تاريخ درس گرفت و حب و بغض‌ها را از دین برداشت کرد

سرلک ادامه داد: باید همواره خود را با معیار دین بسنجیم و ببینیم که اعمال ما بر مبنای آن است یا نه و این مهم در انتخابات از اهم اصول انتخاب است.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هنر در ادامه خاطرنشان كرد: انتخابات در هر برهه ای از زمان است که میزان اعتقاد ما را به دین مورد سنجش قرار می دهد و نشانگر آن است که تاچه حد خداوند را اول ، مصدر و آخر امور می دانیم.

وی افزود: با يك بینش سیاسی زیرکانه مي‌توان دیدكدام كانديدا صدق و صفا و راستگويي و پاكي را ملاک قرار می دهد و از قبیله توحید و عدالت است.

وی تصریح کرد:حتی ذره ای خدشه و دروغ و نا پاکی نشان مي‌دهد كه در میدان عمل علی را بر نمی گزیند.

سرلك ضمن اشاره دوباره به مسئله شهادت حضرت زهرا و سخنراني ايشان در مسجد مدينه گفت: مردم از بیانات حضرت زهرا تاثیر نپذیرفتند زیرا ناپاکی و دروغ در دل آنها خانه کرده بود و این باعث عدم تبعیت از حق شد.

وي در پایان اظهار داشت: بدون ترديد امروز نيز استکبار درعرصه انتخابات به دنبا انحراف است و بايد يادمان باشد كه در اين عرصه علي را انتخاب كنيم. امام صادق مي‌فرمايند كساني بر حسين صف بسته‌اند كه عاشقان دنيا بودند. بايد دقت كنيم كه در اين انتخاب اصلح را با توجه به سيراب شدن از آبشخور توحيد و تعلق انسان به خدا برگزينيم.
انتهای پیام/.

فایل صوتی: سخنرانی کامل حجت الاسلام سرلک
(حجم 2.88 مگابایت، مدت 20:10، کیفیت 20 kbps)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول