وبلاگ نویسان باید یک رسالت اطلاع رسانی برای خود مشخص کنند

رسانه وبلاگ14رسانه وبلاگ- يك مدرس دانشگاه معتقد است: اطلاع رساني در وبلاگ‌ها بهتر است عيني و واقع‌گرا باشد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» دكتر محمدحسن اسدي طاري در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اينكه با توجه به نزديكي به ايام انتخابات، همه نوع شيوه‌هاي تبليغاتي و دفاع از كانديداها در هر جايي از جمله وبلاگ‌ها رواج دارد، اظهار كرد: وبلاگ‌ها فراهم‌كننده فضاي گفت‌وگو و تبادل نظر و به عنوان فضاي اطلاع رساني در تمام جوامع دنيا نهادينه شده‌اند، اما يكي از مهترين وظايف وبلاگ‌نويسان توجه به شيوه‌ي تبليغ و معرفي كانديداهاست. به صورتي كه اگر موضع‌گيري خلاف شرايط تبليغاتي و سياسي جامعه داشته باشند، يك عمل ضداخلاقي و هم ضدتخصصي انجام شده است.

وي تصريح كرد: نهادينه نشدن قانون جرايم رايانه‌اي سبب ايجاد فضايي براي هر نوع پردازش مطالب در وبلاگ‌ها شده است؛ اين در حاليست كه رسانه‌هاي ديگر همواره داراي چارچوبي براي بحث و تبليغات انتخاباتي هستند، اما وبلاگ‌ها تابع هيچ چارچوب و مقرراتي نيستند و در حقيقت خود وبلاگ‌نويسان چارچوب‌هاي خود را مشخص مي‌كنند.

اسدي يادآور شد: تخلف و توهين در وبلاگ فرصت دفاع كردن را از كانديداها مي‌گيرد و اگر به مرحله پيگيري نيز برسد براساس قوانين مجازات عمومي دنبال مي‌شود نه قوانين مطبوعاتي. بنابراين وبلاگ‌نويسان بايد خود اصول عيني اطلاع‌رساني را رعايت كنند و بيشتر از تخريب و توهين به نقد تبليغاتي بپردازند.

وي تاكيد كرد: وبلاگ‌نويسان بايد يك رسالت اطلاع‌رساني را براي خودمشخص كنند، چراكه صرف‌نظر از خط و ربط و گرايش‌هاي سياسي، اطلاع رساني در وبلاگ‌ها بهتر است عيني و واقع‌گرا باشد.

اين مدرس دانشگاه در پايان خاطرنشان كرد: وبلاگ‌نويسان بايد خود شرايطي را فراهم كنند كه هيچ محدوديتي در فعاليت‌هاي آن‌ها اعمال نشود.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول