وبلاگستان و انتخاب دهم2/وبلاگستان داغ داغ داغ!

انتخابات1در وبلاگ ها- با نزدیک شدن به روز انتخاب دهم، فضای وبلاگستان هم روز به روز داغ و داغ تر می شود. به طوری که شاید بتوان کم تر وبلاگی را یافت که هنوز اظهار نظری درباره انتخابات نکرده باشد. در ادامه دومین گزارش بخشی از فضای حامیان ۴ کاندیدای ریاست جمهوری را از زبان ۴ وبلاگ نویس می خوانید. ترتیب قرار گرفتن کاندیداها بر اساس حروف الفباست و گزارش وبلاگ های هر کاندیدا توسط یک وبلاگ نویس مخالف آن کاندیدا ارائه شده است.

دکتر محمود احمدی نژادحامیان محمود احمدی نژاد(1)
حامیان دولت نهم این روزها بدون هیچ وقفه ای از عملکرد کاندیدای محبوبشان در مبارزات و مناظرات انتخاباتی حمایت می کنند و کم تر می توان وبلاگ حامی احمدی نژادی یافت که مقادیری هم به این شخصیت انتقادی کرده باشد.

مهدی خانعلی زاده در وبلاگ “از همه جا و از همه چیز” درباره توهین رییس جمهور نهم به زهرا رهنورد، همسر مهندس میرحسین موسوی می نویسد:«می گویند نباید با آبروی مومن حتی اگر گناهکار است، بازی کرد. خب، فقط زهرا رهنورد و محسن و مهدی و فائزه هاشمی و ناطق نوری مومن هستند؟! کردان ها و محصولی ها مومن نیستند؟ چرا علیه مومنان این همه اس ام اس ساختید؟ درست است که گناهکار بوده اند اما مگر خود شما طبق فرمان 8 ماده ای امام خمینی (ره) نمی گویید که نباید ترویج فساد و منکر کرد؟ پس چرا 3 ماه تمام اسم علی کردان بر روی زبان هایتان بود؟ چرا ثروت محصولی را آشکار کردید؟! این همه اس ام اس از کجا آمد؟»

ثمانه اکوان، نویسنده وبلاگ “وکیل الرعایا” نیز با انتشار پستی در زمینه پروژه تخریب محمود احمدی نژاد، راز دروغگو خواندن رییس دولت نهم را افشا می کند. گویی افشاگری بخشی از عادات احمدی نژادیون شده است:«احمدی‌نژاد که در چهار سال گذشته به انواع و اقسام روشهای مختلف و با پرداخت هزینه‌های بسیار سعی داشت دست این افراد را از بیت المال قطع کند، این بار در برابر تمام این بحران‌ها تصمیم به افشای حقایق در برابر مردم گرفت و جناح مقابل که می‌دانست سرانجام روزی این افشاگری‌ها انجام خواهد شد، از 6 ماه پیش پروژه دروغگو خواندن رییس جمهور را آغاز کرد.ساده انگارانه است اگر بخواهیم بگوییم این پروژه هیچ دلیل خاصی نداشته.»

وبلاگ “رمز دشمن شناسی” هم از حمایت همسر شهید همت از میرحسین موسوی به تندی انتقاد کرده است و موضوعاتی را پیرامون شخصیت این زن عنوان کرده است:«وقتي از ايشان [همسر شهید همت] خواستيم واضح‌تر توضيح بدهند، ايشان گفتند: ببينيد! من از حاميان سرسخت منتظري هستم و اگر ابراهيم زنده بود يا بايد با من همراه مي‌شد و چون او نظامي بود دادسراي نظامي او را زندان مي‌فرستاد و يا اينکه با عقايد من کنار نمي‌آمد و ما از هم طلاق مي‌گرفتيم.»

—————————————————-

محسن رضاییحامیان محسن رضایی(2)
وبلاگ “فرزند زاگرس” با اشاره به همسفرشدن رضايي وقاليباف در دوشنبه گذشته در هواپيمايي كه شهردار تهران كمك خلباني آن را به عهده داشت، تلويحا به حمايت شهردارتهران از رضايي اشاره كرده ومي نويسد:«کسی نمی داند که در این دیدار یک ساعت و 50 دقیقه ای که تا پایان سفر در کابین خلبان ادامه داشت چه گفته شد اما دکتر قالیباف صبح همان روز در آیین افتتاحیه سه ایستگاه متروی تهران که با حضور حسن بیادی برپا شد ضمن انتقاد از نبود کمک های مالی دولت برای توسعه مترو و مشکلات فعلی مترو که در چند سال اخیر به دلیل نامهربانی های دولت تشدید شده است از خاطرات دوران دفاع مقدس یاد کرد. این درحالی است که درسالهای اخیر دولت به تعهدات قانونی خود در زمینه پرداخت اعتبارات مالی به متروی تهران عمل نکرده است ، مذاکرات شهرداری و دولت همچنان بی نتیجه مانده و شهردار بارها از اختصاص این اعتبارات از سوی دولت ابراز ناامیدی کرده است.»

وبلاگ “آقامحسن” به اظهارات محسن رضایی در اتاق بازرگانی استان هرمزگان،اشاره كرده وبه نقل از ايشان ضمن انتقاد برجزيي نگري هاي دولت نهم در روابط خارجی، مي نويسد:« چرا باید صادرات ما به بازار یک میلیارد نفری هند، تنها بخش خاصی از منابع زيرزميني کشورمان مثل گاز باشد که آن را با لوله‌كشي به هند بفرستيم و چرا تلاش نمی‌کنیم از ظرفيت‌هاي گسترده تجارت با كشوري نظير هند برای توسعه كشورمان استفاده کنیم. بابد گسترش تجارت با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، هند، چین و اروپا را به ترتیب در اولویت خود قرار دهیم و اگر نتوانیم در مدار نخست و دوم و سوم تجارت یعنی حوزه خلیج فارس و شبه قاره هند و جنوب شرق آسیا، موفقیت‌های پایداری به دست آوریم، نمی‌توانیم در رابطه با اروپا از موضع خوب و عزتمندی تعامل کنیم.»

—————————————————-

مهدی کروبی2حامیان مهدی کروبی(3)
حاميان شيخ اصلاحات، تنها كروبي را اصلاح طلب واقعي دانسته و پيروز انتخابات مي خوانند.

وبلاگ “انتخابات 88” در تحليلي آورده است:« قلب خاتمی با کروبی است و کروبی گزینهٔ اول اصلاح طلبان است اما با توجه به ناکامی اخیر اصلاح طلبان در انتخابات‌های اخیر به نظر می‌رسد امکان روی کار آمدن نیروی میانه رو که مورد قبول اصلاح طلبان و اصولگراها می‌باشد، بیشتر است. به همین دلیل خاتمی در ظاهر از میرحسین حمایت می‌کند تا هم اصلاح طلبان به صحنه سیاست باز گردند هم دوباره خود را قدرتمند کنند تا برای دوره‌های بعدی امکان روی کار آمدن قدرتمند اصلاح طلبان فراهم شود ولی‌ کروبی گزینه اول اصلاح طلبان واقعی است و تنها اوست که میتواند اصلاح طلبی رو به گفتمان اصلی‌ کشور تبدیل کند.»

هم چنين كمپين حاميان مهدي كروبي نيز در مطلبي باعنوان “پدر خوانده و چپ های جوان” مهدي كروبي را اصلاح طلبي واقعي بيان كرده و آورده است:« در سال 84 وقتی که همه منتظر بودند تا مجمع روحانیون مبارز -که کروبی دبیر آن بود- و حزب مشارکت که اصلی ترین حزب اصلاح طلبان بود در انتخاباتِ ریاست جمهوری از کروبی پشتیبانی کنند، ناگهان کاندیدایِ جدیدی از طرفِ جنبشِ اصلاحات علم شد، این بار اصلاحات به شیخ اش پشت کرد و “مصطفی معین” را به عنوانِ نماینده اش به کارزار فرستاد به پاسِ 10 سال حمایت شیخ از اصلاحات! و این روزها هم دوباره بزرگانِ اصلاحات، شیخِ شان را تنها گذاشته اند در حالی که باز هم “شیخ تنهای اصلاحات” گفته است در صورتی که “میر حسینِ موسوی” به دور دوم برود، با تمامِ توان از وی حمایت خواهد کرد!»

وبلاگ حزب اعتماد ملي استان يزد با مطلب با عنوان “نتیجه انتخابات با اصلاح طلبان و به نفع کروبی است” به نقل از محمدصادق جوادي حصار رييس كميته اطلاع رساني حزب اعتماد ملي آورده است:« نتيجه انتخابات دهم از آن اصلاحات است و اگر مسير انتخابات دچار انحراف نشود، كروبي راي مي‌آورد.»

—————————————————-

میرحسین موسوی2حامیان میرحسین موسوی(4)
وبلاگ هايي كه اين روزها از طرفداران آقاي مهندس موسوي ميخوانيم اكثرا گروهي هستند كه انعكاس دهنده  مطالب “قلم نيوز” و ساير پايگاههاي خبري حامي اقاي ميرحسين اند.

گروهي نيز به مراسم آقاي موسوي در تبريز پرداختند. “اتوپيا،داستان خداوندگار زمين” از اين جمله است كه مي نويسد:« دیروز در تبریز و آذربایجان غلغله ای بر پا بود. استقبال عظیم مردم آذربایجان و بزرگترین میتینگ در تاریخ انتخابات ایران در ورزشگاه تبریز نشان داد که رای آذربایجان سرنوشت انتخابات را تغییر خواهد داد. این خط و این هم نشان!»

روز آبي” هم پيام محسن مخملباف در حمايت از مهندس موسوي را انعكاس داده:« مهندس موسوی هم عوض شده است. منتها او حتی عوض نشده آن دورانش نیز، از عوض شده امروزه خیلی‌ها بهتر است. او امتحان آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی‌اش را در دوران نخست‌وزیری‌اش داده است. فقط او یک اشکال دارد. و آن این است که هنوز شهید نشده. ما ملتی هستیم که تا کسی شهید نشود، قبول نیست. برای ما آزادی‌خواه کسی است که در زندان است و در حال اعتصاب غذاست. اما همین که آزاد شد، حتی اگر در حال ادامه مبارزه برای آزادی باشد، می‌گوییم کلک بود، از خودشان است.»

در این میان آن چیز که جلب توجه می کند، از ميان تعداد زيادي از وبلاگ هاي حامي موسوي كه به آنها سر مي زنم فقط تعداد اندكي هستند كه به تبليغ كانديداي خود مي پردازند! ومتاسفانه به نظر مي رسد مشي اغلب وبلاگ نويسان از تبليغ آقاي موسوي و برنامه هايش براي آينده، به تخريب كانديداي رقيب تغيير يافته است.

“هواداران میرحسین موسوی” مطلبي با عنوان “از هاله نور 84 تا سيب زميني هاي88” را پست كرده و به انعكاس سخنان تاج زاده در قزوين پرداخته است.

عشق من خاتمی؛ رأی من موسوی” بيش از اين كه درباره موسوي بنويسد برضديت با ديگركانديداها تاكيد كرده به طوري كه از حدود 15 پست صفحه اول كه همه نيز انتخاباتي هستند، فقط در5 پست به آقاي موسوي ميپردازد و بقيه متاسفانه….!
انتهای پیام/.

گزارشگران:
۱.حا.میم
۲.سیدجعفر فاطمی نوش آبادی
۳.وحید عرب احمدی
۴.میم نقطه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول