وبلاگ نويسي رو به تكامل

رسانه وبلاگ20یادداشت: وبلاگ نويسان زيادي در روزهاي اوليه رايج شدن و پر شور شدن وبلاگ‌نويسي و به دليل جذابيت‌هاي منحصر به فرد آن، به اين عرصه رو آوردند، تا جايي كه يك وبلاگ نويس در يك زمان داراي چنيدن وبلاگ متنوع بود كه متاسفانه به دليل فقدان وقت قادر به بارور نمودن همه وبلاگ ها هم نبود، اما وبلاگ نويسان به تدريج باتجربه تر و تخصصي‌تر با آن برخورد كردند و مزيت هايي فراتر از امكانات يك رسانه را در وبلاگ‌ها يافتند.

از جهت ديگر آن دسته از خصوصيات و امكانات بارزي  كه در شبكه‌هاي وب به ويژه وب معنايي وجود دارد، وبلاگ‌هاي فارسي را از فضايي كه تنها براي بيان احساس گرايانه ي مطالب ترويج يافته بود را به سمت كيفي، پژوهشي و عقل‌گرايي سوق داد.

همان طور كه تجربه نشان داده است زماني كه هيجان از يك پديده‌ جديد اجتماعي گرفته شود، با كاهش كميت و افزايش كيفيت مواجه خواهيم شد و خوشبختانه در مورد وبلاگ هم چنين اتفاقي افتاده است.

با تخصصي شدن وبلاگي كه در گذشته هدفي مشخص را دنبال نمي كرده، بديهي است كه شايد بازديدكنندگان آن كاهش يابند. اما بايد خوشحال بود. چرا كه بهبود يافتن مطالب و رشد بيشتر علمي و تخصصي وبلاگ‌ها داراي اهميت بيشتري است.

امروزه وبلاگ های آموزشی به عنوان بزرگترین و موثرترین تولیدکنندگان محتوی آموزشی در اینترنت مطرح هستند. اگر مقایسه ای بین وبلاگهای آموزشی و سایتهایی که چند صد میلیون تومان هزینه برداشته اند انجام گیرد، شايد در بسياري از موارد وبلاگهای آموزشی با اختلاف بسیار زیادی در سطح بالاتر قرار گيرند.

بايد تمام جنبه های مثبت و علمی از وبلاگ را آموخت و دانست که وبلاگ فقط کاربرد و جنبه منفی یا غیر مفید ندارد بلکه از آن میتوان بعنوان یک ابزار آموزشی کم خرج و فوق العاده مفید در آموزش الکترونیکی استفاده کرد.
انتهای پیام/.

طاهره بخشی، وبلاگ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول