کارشناسان دینی در ابتدا به اینترنت به عنوان تهدید نگاه کردند

قرآن کریم2رسانه وبلاگ- عضو هيأت علمی ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مركز با انتقاد از بی‌توجهی به قابليت‌های فضای مجازی برای اشاعه دين فضای، تكثرگرايی در اين فضا را بهترين وسيله برای انتقال تعاليم قرآن دانست.

به گزارش «وبلاگ نیوز» “محمد احمدی”، عضو هيأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مركز در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، درباره تبليغ دين در فضای مجازی گفت: متأسفانه كارشناسان دينی در بدو ورود اينترنت به آن به عنوان يك تهديد نگاه كردند، در صورتی كه اينترنت فرصت خوبی است كه برای تبيين هرچه بهتر مبانی دينی در عرصه جهانی در اختيار داريم.

وی در ادامه گفت: دولت به جای راه‌اندازی سايت‌های مفيد و رفع نگاه تهديد آميز به فضای مجازی با فيلتر كردن سايت‌ها نشان داده كه فضای مجازی يك فضای رعب‌انگيز و پر از وحشت و عدم امنيت است.

وی ادامه داد: جهان اسلام بايد از فرصت اينترنت به نحو احسن استفاده كند، صرف فيلتر كردن سايت‌های غير اخلاقی ما را در رسيدن به اهداف دينی و اسلامی‌مان رهنمون نمی‌كند و در جهانی‌شدن دينمان اخلال ايجاد می‌كند و مبلغان راستين دين اسلام بايد بتوانند مولفه‌های نو و جديد قرآن و دينمان را در عرصه جهانی و مجازی بيان كنند.

احمدی توضيح داد: فضای مجازی با توجه به فرامكانی و فرازمانی بودنش در مقايسه با دنيای واقعی به دليل متكثر بودنش بهترين وسيله برای انتقال تعاليم قرآن است، اما به دليل عدم توجه به قابليت‌های اين فضا، يك پيام جهانی برای گسترش و تبليغ دينمان در اينترنت نداريم.

وی نقش وبلاگ‌ها را در اين راستا نقش ارزنده‌ و مهمی دانست و اظهار كرد: البته اين به اين معنا نيست كه يك وبلاگ به عنوان وبلاگ قرآنی درست كنيم و مطالب قرآنی در آن قرار دهيم بلكه هر چقدر فضاهای وبلاگ‌های مثبت‌انديش كه به دنبال سعادت و مطلوبيت زندگی انسانهای ايرانی و غيرايرانی هستند بيشتر كنيم به پيام قرآن پاسخ داده‌ايم.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول