بیانیه برخی از وبلاگ نویسان: به شدت محکوم می کنیم!

انتخابات5 / عکس: سلمانزاده؛ فارسحرکت های وبلاگی- جمعی از وبلاگ‌نویسان معترض به وقایع اخیر با تنظیم بیانیه ای نسبت به اعمال روی داده اعتراض کردند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» در این بیانیه که بدون اشاره به ریشه های اغتشاشات و اعمال غیر قانونی معترضین، به برخوردهای پلیس اعتراض شده، آمده است: «ما، گروهی از وبلاگ‌نویسان ایرانی، برخوردهای خشونت‌آمیز و سرکوب‌گرانه حکومت ایران در مواجهه با راهپیمایی‌ها وگردهمایی‌های مسالمت‌آمیز و به‌حق مردم ایران را به شدت محکوم می‌کنیم و از مقامات و مسوولان حکومتی می‌خواهیم تا اصل ۲۷قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را -که بیان می‌دارد “تشكيل‏ اجتماعات‏ و راه‌ پيمايی‌ها، بدون‏ حمل‏ سلاح‏، به‏ شرط آن‏‌که‏ مخل‏ به‏ مبانی‏ اسلام‏ نباشد، آزاد است” رعایت کنند.»

در ادامه این بیانیه بدون اشاره به دلایل ادعای تقلب توسط برخی از کاندیداها، تنها نسبت به آن چه که آن را تخلف های بی سابقه انتخاباتی می نامد این گونه اعتراض می کند:«ما قانون‌ شکنی‌های پیش‌آمده در انتخابات ریاست جمهوری و وقایع غم‌انگیز پس از آن را آفتی بزرگ بر جمهوریت نظام می‌دانیم و با توجه به شواهد و دلایل متعددی که برخی از نامزدهای محترم و دیگران ارائه داده‌اند، تخلف‌های عمده و بی‌سابقه‌ انتخاباتی را محرز دانسته، خواستار ابطال نتایج و برگزاری‌ مجدد انتخابات هستیم.»

در بند دیگری از این بیانیه بی توجه به تحریکات و اقدامات رسانه های بیگانه و بعضا معارض با نظام جمهوری اسلامی و اقدامات برخی از سایت ها در وارونه جلوه دادن مسائل و بدون توجه به دخالت های بیگانگان این طور آمده است:«حرکت‌هایی چون اخراج خبرنگاران خارجی و دستگیری روزنامه‌نگاران داخلی، سانسور اخبار و وارونه جلوه دادن آن‌ها، قطع شبکه‌ پیام کوتاه و فیلترینگ شدید اینترنت نمی‌تواند صدای مردم ایران را خاموش کند که تاریکی و خفقان ابدی نخواهد بود. ما حکومت ایران را به شفافیت و تعامل دوستانه با مردم آن سرزمین دعوت کرده، امید داریم در آینده شکاف عظیم بین مردم و حکومت کم‌تر شود.»

این در حالی است که پس از گذشت 2 روز از زمان مقرر برای انتشار این بیانیه، هنوز مشخص نیست چند وبلاگ این بیانیه را منتشر کرده اند.

گفتنی است به موازات این اعتراض ها، بخش دیگری از وبلاگستان فارسی اقدامات معترضین را غیر قانونی و عبور از قانون می دانند و اقدامات برخی از کاندیداهای معترض در به رسمیت نشناختن قانون را مخالفت صریح با نظریات امام راحل(ره) و منویات مقام معظم رهبری می دانند.
انتهای خبر/.

۲ comments

  • mim.

    hamle be paygahe basij va atash zadan masjed motabeghe on asle ghanoone asasiye?ina dige kian???!!

  • موج سبز ایران

    مسجدی که از آن برای شلیک به مردم و کشتن آن ها که حتی سلاحی در دست ندارند استفاده شود، دیگر مسجد نیست. آن آیه قران را فراموش کرده اید که از بنا شدن مسجد بر پایه ظلم سخن گفته بود؟ مسجد اگر مسجد باشد مقدس است و نه کشتارگاه مومنان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول