گلزاده:امید داریم که شاهد تحول در حوزه وبلاگ دینی باشیم

حجت الاسلام و المسلمین گلزادهرسانه وبلاگ- رئيس ستاد ساماندهی پاسخگوی دينی وبلاگ‌های دينی و وبلاگ‌نويسان حوزوی را پاسخگوی سؤالات و شبهات مطرح دينی در زمان خود دانست.

به گزارش «وبلاگ‌نيوز» و به نقل از درگاه پاسخ‌گويی به سؤالات دينی، حجت‌الاسلام والمسلمين “صادق گلزاده”، رئيس ستاد ساماندهی پاسخگوی دينی در جلسه مشترك با مسئولان دفتر توسعه وبلاگ دينی گفت: در حوزه اينترنت و فضای مجازی، وبلاگ ساليانی است كه مورد توجه اهالی وب بوده است و در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سياسی، مذهبی و دينی كاربرد دارد.

وی اظهار كرد: يكی از مهمترين كاربردهای آن، وبلاگ دينی و پاسخگويی است و وبلاگ دينی و وبلاگ‌نويسان حوزوی می‌توانند سؤالات و شبهات مطرح در زمان خود را پاسخگويی نمايند.

وی گفت: با توجه به پيشرفت‌های چشمگير فضای مجازی، اميد داريم كه شاهد تحول در حوزه وبلاگ دينی در كشور و به‌خصوص در حوزه پاسخ‌گويی باشيم.

رئيس هيئت مديره دفتر توسعه وبلاگ دينی و مسئول سرويس وبلاگ پارسی‌بلاگ نيز گفت: هدف كلی از تشكيل دفتر توسعه وبلاگ دينی كه به همت ستاد ساماندهی پاسخگويی دينی و جمعی از نخبگان حوزوی عرصه فعاليت‌های مجازی و اينترنت تاسيس شد، غنی سازی محتوای وبلاگ‌ها در فضای اينترنت بود.

وی افزود: وبلاگ فضايی است كه می‌توان با حضور در اين فضا در جهت ارزش‌های دينی و اسلامی و انقلاب حركت كرد.

همچنين فضل‌الله‌نژاد مدير عامل دفتر توسعه وبلاگ دينی، بخشی از اهداف و برنامه‌های دفتر توسعه وبلاگ دينی را همگام و مشترك با ستاد ساماندهی پاسخگويی دينی ارزيابی كرد و گفت: برخی از طلاب و جوانان در وبلاگ‌های خود اقدام به انتشار پرسش و پاسخ‌های دينی و پاسخگويی و ايجاد بحث‌های دينی در جهت پاسخ‌گويی می‌نمايند كه اينها وجه اشتراك دفتر با ستاد هستند كه البته از طلاب انتظار بيشتری برای فعاليت در عرصه پاسخگويی وجود دارد.

وی تعداد حلقه اصلی طلابی كه در عرصه پاسخگويی وبلاگ دينی فعاليت دارند را حدود صدها نفر اعلام كرد و گفت: اين تعداد كفاف وضع موجود را نمی‌دهد. پيشنهاد و طرح اصلی ما در اين زمينه پشتيبانی تشكيلاتی از طلاب وبلاگ‌نويس در عرصه پاسخگويی است.

حجت‌الاسلام نجمی قائم مقام دفتر توسعه وبلاگ دينی نیز گفت: فضای اينترنت شرايط و ادبيات خاص خود را دارد و برای پاسخگويی به شبهات و سؤالات در اين عرصه بايد از اين ادبيات و شرايط حاكم بر اين فضا همراه با اعتقاد كامل، فكر، منطق و استدلال استفاده نمود.

وی با تأكيد بر شناسايی، جذب و حمايت طلاب خوب و مستعد گفت: می‌توان موج‌های گسترده فكری و عقيدتی و دينی را ايجاد كرد.

در ادامه اين جلسه حجج اسلام موسوی عبادی و حسين هاشمی و همچنين آقايان آقاجانی، سيدمحمد حسينی و محمود متين فر به بيان ديدگاه‌های خود در اين عرصه پرداختند و بر توسعه كمی و كيفی وبلاگ دينی و ضرورت پشتيبانی‌های ستاد به ويژه پشتيبانی‌های علمی و محتوايی تأكيد کردند.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول