به توییتر نوبل بدهید؛ لطفا!

توییتررسانه وبلاگ- مشاور سابق امنيت ملي جرج بوش خواستار اعطاي جايزه صلح نوبل به سايت توئيتر به خاطر ايفاي نقش در ناآرامي هاي اخير تهران شد.

به گزارش «وبلاگ‌نيوز» و به نقل از عصر ایران “مارك پفيفل” با نگارش مقاله اي در روزنامه “كريستين ساينس مانيتور” دراين باره گفت:«در اوج ناآرامي ها در ايران به طور متوسط در هر ساعت بيش از 220 هزار مطلب از سوي كاربران ايراني در داخل يا خارج اين كشور روي اين شبكه قرار مي گرفت.»

وي درباره نقش شبكه توئيتر در انعكاس وقايع و ناآرامي هاي ايران اظهار داشت:«توئيتر در زمان اوج بحران چند نقش را به طور همزمان ايفا مي كرد. اين شبكه هم سردبيري مي كرد، هم گزارشگري و هم اينكه در نقش تهيه كننده بود و از اين روست كه اين شبكه و موسسان آن، اين شايستگي را دارند تا نامزد دريافت جايزه صلح نوبل سال 2009 باشند.»

توئيتر پايگاه اينترنتي است كه مديريت آشوبگران طي هفته هاي اخير با استفاده از امكانات آن در ارسال «پيام هاي انبوه» به سازماندهي اغتشاشات مي پرداخت. سايت فيس بوك نيز همين كاركرد را داشته است به طوري كه بنابر برخي گزارش ها يكي از چهره هاي فعال اصلاح طلب در انتخابات اخير به تنهايي 19هزار مشترك در فيس بوك داشته است.

دولت آمريكا پيش از انتخابات از گردانندگان پايگاه اينترنتي توئيتر خواسته بود به دليل “نياز معترضان ايراني” تعميرات سايت را كه منجر به تعطيلي موقت آن مي شد به تعويق بيندازند.
انتهای خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول