خبرهای هفته سوم تیرماه و مادربزرگ:راز نهفته در کمربند آقاجان!

عمه خانم وبلاگستانرسانه وبلاگ- “مادر بزرگ” وبلاگستان درباره اخبار این هفته وبلاگشهر فارسی نظرات و دیدگاه های خود را ارائه کرد! از این به بعد هر جمعه منتظر نظرات حکیمانه و نصیحت های “مادر بزرگ” باشید. (توضیحات بیشتر)

*برخورد “نگین بلاگ” با وبلاگ هایی که تخلف می کنند.
سرویس دهنده وبلاگ “نگین بلاگ” اعلام کرد که با وبلاگ هایی که قوانین سایتش را زیر پا بگذارند، به شدت برخورد می شود.

نظر مادر بزرگ: خدا رحمت کند آقا جانت را. می گفت در کمربند رازی هست که هیچ کس نمی فهمد. آفرین! آقا اصلا کمربند معجزه می کند. بگذارید برخورد کنند. جدی جدی هم برخورد کنند ها. خدا خیرت بدهد ننه جان!

*40 برگزیده 1430 اعلام شدند.
اسامی 40 برگزیده مسابقه وبلاگ نویسی 1430 اعلام شد.

نظر مادر بزرگ: چرا 40 تا؟ چرا این 40 تا نشد چهل و یکی؟ آن وقت ببینم ننه جان همه این 40 تا الآن برترین ها هستند؟ ماشاءالله. این قدر برتر داشتیم و خبر نداشتیم؟ آقاجانت کجاست که ببیند؟

*بلاگها هم از دسترس خارج شد.
سرویس دهنده وبلاگ بلاگها به همراه تمامی وبلاگ هایش در روز شنبه از دسترس خارج شد.

نظر مادر بزرگ: مگر موبایل است که از دسترس خارج شود ننه جان؟ بگو دان شده است. یاد بگیر این اصطلاحات را. به دردت می خورد. بعدش هم تقصیر خودشان نبوده که. این امریکای […] این سرورهای ما را قطع کرده. همیشه یادت باشد که فنی باشی ننه جان. اصطلاحات را صفا کردی؟

*مدیر میهن بلاگ: دلایل قطعی ابدا فنی نبود/ دلایل را بعدا می گوییم.
میهن بلاگ پس از چند روز کش و قوس های مسدود شدن و از دسترس خارج شدن، بالاخره برگشت و درباره اختلال هایش توضیح داد و گفت که دلایل قطعی اش ابدا فنی نبوده است.

نظر مادر بزرگ: جان ننه راستش را بگو! سیاسی بوده؟ از مقامات بالا دستور مستقیم رسیده که وبلاگ هایت را بادکنک کنی و بفرستی هوا؟ بگو می ترسم دلیل این را ندانسته بروم زیر خاک. آن وقت آقاجانت آن دنیا دلیل می خواهد از من. چه بگویم به او؟

*به پدرانتان نامه بنویسید، جایزه بگیرید.
باشگاه هواداران پرشین بلاگ به مناسبت روز پدر، جشنواره نامه باز را اجرا کرد.

نظر مادر بزرگ: چه حرف ها! آن زمان اگر ما نامه می نوشتیم به آقاجانمان، همان نامه را مچاله می کرد و فرو می کرد در حلقمان تا قدر عافیت را بدانیم. زمان عوض شده. جایزه هم می دهند حالا.

*گلزاده: امید داریم که شاهد تحول در حوزه وبلاگ دینی باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین گلزاده گفت:«با توجه به پیشرفت‌های چشمگیر فضای مجازی، امید داریم که شاهد تحول در حوزه وبلاگ دینی در کشور و به‌خصوص در حوزه پاسخ‌گویی باشیم.»

نظر مادر بزرگ: ما هم یک امید داریم. پسر همسایه سر کوچه. حال امید شما خوب است ننه جان؟ ماشاء الله. مدرسه می رود دیگر؟ دورش بگردم!

*ضرغامی: با پدیده هایی چون توییتر و فیس بوک نمی توان با ملت ایران مقابله کرد.
مهندس عزت الله ضرغامی با اشاره به وقایع پس از انتخابات اخیر، جنگ سایبری علیه ملت بزرگ ایران را بی‌فایده خواند.

نظر مادر بزرگ: ننه جان سرت درد می کند؟ من نظر درباره خبر سیاسی نمی دهم. برو بعدی تا خفتمان را نچسبیده اند. جواب آقاجانت را هم آن وقت باید بدهم.

*بلاگها برگشت؛ جابر زارع از مشکلات بلاگها می گوید.
سرویس دهنده بلاگها پس از اختلال چند روزه به دلیل تحریم سرور امریکایی، بالاخره برگشت.

نظر مادر بزرگ: آن وقت الآن جلوی دهنم را سفت می چسبی و می گویی ناسزا نگو. فیلتر می شویم. آخر غیر از ناسزا چه می توانیم به این امریکایی های […] بگوییم ننه جان؟ کمربند هم دیگر جواب نمی دهد. زبانشان را هم که بلد نیستیم. ای ننه!

*ماه بلاگ هم سرورش را تغییر داد.
سرویس دهنده وبلاگ “ماه بلاگ” هم به دلایل نامعلومی سرور خود را تغییر داد.

نظر مادر بزرگ: برو خبر بعد تا دوباره شکربارانشان نکردم.

*میهن بلاگ و جوان بلاگ و یک اطلاعیه مشترک
۲ سرویس دهنده وبلاگ “میهن بلاگ” و “جوان بلاگ” با انتشار اطلاعیه ای، به صورت رسمی اعلام کردند که اطلاعات IP کاربرانشان را تسلیم مقامات قضایی خواهند کرد.

نظر مادر بزرگ: ای ننه! چه جوری؟ کت بسته؟ قپونی؟ با شست بند؟ چه جوری تسلیم می کنن پس؟ در این مورد چیزی نگم؟ آها! گرفتم. باز شرف این 2 تا که اعلام کردن. بقیه این سرویس بلاگ ها که هیچی هم نگفتن، زیر زیرکی اطلاعاتشون رو رد می کنن که بره. ای ننه!

*به توییتر نوبل بدهید، لطفا!
مشاور سابق امنیت ملی جرج بوش خواستار اعطای جایزه صلح نوبل به سایت توئیتر به خاطر ایفای نقش در ناآرامی های اخیر تهران شد.

نظر مادر بزرگ: هه! فکر کردید که چه؟ ما هم از این طرف فشار می آوریم در جشنواره فجر امسال به کلوب سیمرغ بلورین بدهند. فکر کردید کم می آوریم؟ چشمتان کور، دندنتان نرم.

*از 100 میلیون وبلاگ در جهان، تنها یک میلیون وبلاگ در ایران
محمود مختاریان در مورد وضعیت ارتباطات در کشور گفت: درحال حاضر ۱۰۰ میلیون وبلاگ در جهان وجود دارد و این درحالی است که هم‌اکنون درایران نزدیک به یک میلیون وبلاگ داریم.

نظر مادر بزرگ: چه خبره ننه جان؟ همین یک میلیون هم از سرمان زیاد است. می خواهیم چه کار؟ تغشیش می کنند فضای عمومی را. غیر از این است؟ ها؟ هیچی نگویم در این باره هم؟

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول