وبلاگ‌ها را نمي‌توان بازنماي همه واقعيت‌هاي اجتماعي و مسائل مهم جامعه دانست

رسانه وبلاگ14رسانه وبلاگ- يك كارشناس ارتباطات معتقد است: نمي‌توان به صورت کلي وبلاگ‌ها را بازنماي واقعيت‌هاي اجتماعي و مسائل مهم جامعه دانست، اما به صورت منفرد وبلاگ‌ها و وبلاگ‌نويساني وجود دارند که وضعيت‌هاي اطراف را درک کرده و به بازنمايي مسائل مهم جامعه مي‌پردازند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» آوات رضانيا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اينكه وبلاگ‌ها در بسياري از مواقع از زندگي اجتماعي دور افتاده هستند، اظهار كرد: مسائل مورد علاقه‌ي وبلاگ‌نويسان هميشه بازنماي مسائل واقعي اجتماعي نيست و در واقع مهمترين ويژگي وبلاگ‌ها دسته‌بندي موضوعي آن‌ها است. بدين معنا که وبلاگ‌ها در زمينه‌هاي خاصي مثل جوک، مسائل عاشقانه، زندگي نامه‌ي شخصي و… مي‌توانند بازنماي مسائل مهم جامعه باشند، در حالي که از نظر موضوعي ربطي به اين مسائل ندارند.

وي همچنين تصريح كرد: هر وبلاگي به مثابه يک متن، از شرايط تاريخي و اجتماعي يک جامعه و گسترش افق فکري يک نويسنده‌ي خاص شکل مي‌گيرد. در حالي که ميزاني از تاثيرپذيري از جامعه و فرهنگ و ديگري را بايد در نظر بگيريم و ميزاني از فرديت و سوژگي را نيز بايد براي فرد وبلاگ‌نويس در نظر داشته باشيم و اين دقيقا جايي است که وبلاگ‌نويس بر ديگري تاثير مي‌گذارد؛ جايي که فرد وبلاگ‌نويس درکي متفاوت از اطرافش دارد و بر سر اين تفاوت ديدگاه‌ها چيزي براي عرضه به ديگري و بحث بر سر آن دارد.

به گفته‌ي وي، ارزيابي هر نوع تاثيرگذاري وبلاگ‌ها منوط به درک انضمامي‌ يک وبلاگ خاص است؛ يعني آنچه در يک وبلاگ متفاوت و جديد است و مورد توجه ديگران و مخاطبان قرار گرفته است. اما در کل تاثيرگذاري وبلاگ‌ها بسيار محدود است، به‌گونه‌اي که تنها دايره محدودي از دوستان و آشنايان را در بر مي‌گيرد و تعداد وبلاگ‌هاي موفق که به مخاطبان جمعي دسترسي دارند؛ بسيار محدود است.

رضانيا در پايان گفت: وبلاگ‌ها، رسانه‌هاي جمعي به معناي قديمي ‌آن نيستند، بلکه رسانه‌هاي اجتماعي و گروه‌هاي دوستانه هستند.
انتهای خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول