کاربران میهن بلاگ هوشیار باشند…

میهن بلاگسرویس دهنده ها- مدير فني ميهن بلاگ گفت: اخبار سايت همواره به صورت اعلام عمومي منتشر مي‌شود و همچنين به دليل وجود صندوق پيام داخلي، كاربران به صورت شبكه‌هاي اجتماعي مي‌توانند با يكديگر ارتباط برقرار كنند.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، محمد جواد شكوري مقدم در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: مديريت سايت ميهن‌بلاگ بدون استفاده از سيستم كامنتينگ با استفاده از پنل براي تذكر و … با به كاربران خود ارتباط برقرار مي‌كند.

وي افزود: ميهن‌بلاگ احتياجي ندارد از طريق كامنت يا ايميل با كاربران خود ارتباط برقرار كند و اساسا نيازي به پسورد كاربران ندارد. اما متاسفانه سادگي كاربران و سنين مختلف آن‌ها باعث ايجاد اين گونه دردسرها براي خودشان و همچنين سايت مي‌شود.

شكوري مقدم با بيان اينكه پيگيري حقوقي و قضايي براي برخورد با ترفندهايي نظير درخواست پسورد از كاربران چندان امكان‌پذير نيست، گفت: تنها از طريق هشدار بايد سيستم دفاعي ذهني كاربران را تقويت كرد تا كاربران فريب اين ترفندها را نخورند و بدانند مديريت سايت هيچ نيازي به پسورد كاربران ندارد؛ و گرنه حمله همچنان وجود دارد. بنابراين كاربران بايد از لحاظ ذهني به درجه‌اي از امنيت برسند و با هوشمندي متوجه اين فريب‌ها و دريافت اطلاعات خارج از چارچوب‌ شوند و فريب جذابيت اين كامنت‌ها را نخورند.

وي ادامه داد: در دنياي مجازي به دليل امكان «كپي، پيست» سرويس دهندگان مختلف هدف اين ترفندها قرار مي‌گيرند.

شكوري مقدم تاكيد كرد: كاربران بايد هوشيار باشند كه پسورد خود را در اختيار كسي قرار ندهند و جلوي اين ترفندها را هيچ‌چيز جز عقل سليم نمي‌تواند بگيرد.
انتهای خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول