وبلاگ ها؛ نظرات و دیدگاه های بخشی از جامعه که دیده نمی شوند

رسانه وبلاگ5رسانه وبلاگ- مدير فني ميهن بلاگ گفت: ايجادكنندگان وبلاگ همان افراد جامعه‌، با همان قلب‌ها و ذهن‌ها هستند، اما شفاف‌تر و با احساس‌ترند. فضاي مجازي هم فضايي است با ارتباطات سريع‌تر، تاثيرگذاري وسيع‌تر و دريافت بازخورد بالاتر. بنابراين دنياي وبلاگ دنياي انتشار سريع و وسيع صداي درون انسان‌هاست.

به گزارش «وبلاگ نیوز» محمد‌جواد شكوري‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اظهار كرد: كمترين اثر وبلاگ‌ها، كه در مقاطع سياسي يا اجتماعي نمود پيدا مي‌كنند، نظرات و ديدگاه‌هاي بخشي از جامعه است كه ديده نمي‌شوند. در اين وضعيت افرادي كه متمايل به نظر يا ديدگاه خاصي باشند، اما كلني فكري مربوطه را نمي‌يابند يا نسبت به کثرت آن ديگاه بي‌اطلاع هستند، با کمک وبلاگ‌ها مي‌توانند قوت يا ضعف ديدگاه‌هاي خود را بسنجند و هيجان و شجاعت لازم براي بيان ديگاه خود را دريابند. پس وبلاگ‌ها از دو جهت منطقي و هيجاني در جهت گيري‌هاي جامعه موثر هستند.

شكوري‌مقدم همچنين گفت: منظور از برخوردهاي هيجاني، دريافت‌هاي هيجاني مردم از وبلاگ‌هاست. به‌طوري كه در وبلاگ‌نويسي به‌تدريج كه نظرات بروز پيدا مي‌كنند، افراد متمايل به آن نظرات، به آن‌ها مي‌پيوندند، پس هم از نظر منطقي و هم از نظر کوچکي يا بزرگي طرفداران يک ديدگاه، طرفداران جديد شکل مي‌گيرند.

وي تصريح كرد: وبلاگ‌ها به شايعه‌هاي مطرح در جامعه دامن نمي‌زنند، بلكه سرعت انتشار اطلاعات بالاتر است و همه‌ي حرف‌ها و نقل‌ها سريع‌تر در آن‌ها منتشر مي‌شوند. درنتيجه هم سرعت نشر حقايق بالا است و هم سرعت نشر شايعات.

شكوري‌مقدم با بيان اينكه تمايل به تغيير ارزش‌ها و ديدگاه‌هاي جامعه از سوي وبلاگ‌ها به ميزان جاذبه‌ي موضوعات بستگي دارد، گفت: پيش از انتخابات هر وبلاگي كه هميشه عاشقانه مي‌نوشت، داراي پستي درباره انتخابات شده بود و اين تمايل به اظهارنظر و تاثيرگذاري تنها به دليل جاذبه موضوع انتخابات بود.

مدير فني ميهن‌بلاگ يادآور شد: همواره اطلاعات و تاثيرات اجتماعي از زنجيره ارتباطات مجازي به حقيقي منتقل مي‌شود و بالعکس. بنابراين مانند داستان مرغ و تخم مرغ، ريشه دقيق آن و اينکه کدام يک بر ديگري اثر داشته مشخص نيست و اين طور هم نيست كه فضاي وبلاگ‌ها‌ صرفا بر روي خودش تاثير بگذارد. وبلاگ‌نويسان همان افراد جامعه هستند و هر دو به طور متقابل بر يكديگر تاثير مي‌گذارند.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول