افزايش تعداد و موضوعات وبلاگ‌ها گواهي بر رشد و شکوفايي افکار در جامعه است

رسانه وبلاگ15رسانه وبلاگ- به اعتقاد يك كارشناس ارتباطات، وبلاگ‌ها نبض رشد تفکر و بينش اجتماعي در جامعه هستند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» سعيده زادقناد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اظهار كرد: زماني كه از تعبير دماسنج براي وبلاگ‌ها استفاده مي‌کنيم، افزايش يک روند را به تب تشبيه مي‌كنيم و بدين ترتيب افزايش را با خطربيماري و نوعي تهديد براي سلامت مترادف مي‌گيريم. در صورتي که وبلاگ‌ها و روند افزايشي آن‌ها لزوماً به معناي بيمار بودن جامعه نيست. کما اينکه افزايش تعداد و موضوعاتي که وبلاگ‌ها بدان مي‌پردازدند، مي‌تواند گواهي بر رشد و شکوفايي افکار در جامعه باشد.

وي با بيان اينكه در نگاهي ايده‌آل، وبلاگ‌ها نبض رشد تفکر و بينش اجتماعي در جامعه هستند، در عين حال گفت: چنين رويکردي حتما به اين معنا نيست که وبلاگ‌ها هشداري براي آگاهي از وقوع بحران يا پديده‌اي خطرناک در اجتماع نيستند و شايد به پشتوانه همين طرز تلقي است که از وبلاگ‌ها با عنوان دماسنج جامعه ياد مي‌شود.

به گفته‌ي وي، رابطه وبلاگ‌ها و جامعه کاملا دوسويه است و درصد اثرگذاري هر يک بر ديگري دقيقاً با شرايط اجتماعي و سياسي هر جامعه متناسب است.

اين كارشناس همچنين تصريح كرد: در جامعه‌اي که امکان دسترسي همگاني به اينترنت وجود ندارد، نمي‌توان به جرأت ادعا کرد که وبلاگ‌ها بر عقيده و مرام مردم اثرگذارند. بلکه بر عکس اين مردم هستند که به مسير و محتواي وبلاگ‌ها خط مي‌دهند و براي جذب مخاطب بيشتر به سراغ آن‌ها مي‌روند.
انتهای خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول