عملكرد وبلاگ‌های قرآنی پاسخگوی نياز كاربران امروزی نيست

حجت الاسلام و المسلمین شمسرسانه وبلاگ- مدير كانون گفتمان قرآنی معتقد است كه عملكرد وبلاگ‌های قرآنی در حال حاضر پاسخگوی نياز كاربران نيست و خوراك‌دهی و دادن منابع به وبلاگ‌نويسان قرآنی در راستای حل اين مشكل حائز اهميت است.

به گزارش «وبلاگ نیوز» حجت‌الاسلام و المسلمين “سعيد شمس”، مدير بخش پرسش و پاسخ نمايشگاه قرآن و كانون گفتمان قرآنی، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، درباره ظرفيت‌های فضای سايبر، به ويژه وبلاگ‌نويسی، برای انتقال مفاهيم قرآنی به مخاطبان گفت: با توجه به تأثيری كه وبلاگ‌نويسی روی افراد دارد، طبيعی است كه با قابليت‌هايی همچون موج‌آفرينی (مانند آنچه كه در مورد فجايع غزه يا خليج فارس اتفاق افتاد) می‌تواند قدرت بسياری در انتقال مفاهيم قرآنی داشته باشد.

وی ادامه داد: اما نكته‌ حائز اهميت اين است كه بايد برای وبلاگ‌نويسی قرآنی قالب تعريف كنيم و نبايد بی‌گدار به آب زده و بی هدف بنويسيم؛ بنابراين بايد امروزه برای نوشتن محتوا در وبلاگ قرآنی، قالب تعريف كرد؛ وبلاگ‌های قرآنی بايد حد اعتدالی را در گذاشتن پست داشته باشند و تنها به گذاردن پست‌های صرفاً قرآنی؛ مانند ترجمه و يا تفسير قرآن اكتفا نكنند.

وی تأكيد كرد: بايد تعدادی كارشناس فضای ورود و خروج وبلاگ‌های قرآنی را مشخص كنند، بايد با استفاده از روش‌های غيرمستقيم در قالب ادبيات داستانی و با جذابيت، مخاطب را با مطالب قرآنی همراه كرد؛ بنابراين لازم است از قبل برای وبلاگ‌نويسی قرآنی سرفصل‌هايی را مشخص كرد و البته به موضوعات به روز و نياز جامعه نيز توجه كرد.

اين بلاگر روحانی، وبلاگی‌نويسی قرآنی را پاسخگوی نياز كاربران امروزی ندانست و گفت: شكی نيست كه وبلاگ‌های قرآنی در حال حاضر پاسخگوی نياز كاربران نيست و بايد در نظر داشت كه خوراك‌دهی به وبلاگ‌نويسی قرآنی در اين راستا بسيار حائز اهميت است.

وی متذكر شد: مراكزی هستند كه پژوهش قرآنی انجام می‌دهند و آن را در فضای سايبر ارائه می‌كنند، اين مراكز می‌توانند اين منابع را به صورت خام در اختيار وبلاگ‌نويسان قرار دهند. منابع قرآنی اين مراكز به همراه سايت‌هايی كه اطلاعات دينی ارائه می‌كنند، می‌تواند منابع خوبی را در اختيار وبلاگ‌نويسان قرار دهد. كافی است تا جايی با نام انجمن وبلاگ‌نويسان قرآنی شكل گيرد تا بتواند ارتباط بين وبلاگ‌نويسان و مراكزی كه اين منابع را توليد می‌كند، برقرار كند.

مدير بخش پرسش و پاسخ به شبهات نمايشگاه قرآن، درباره ركود وبلاگ‌نويسی قرآنی كه در حال حاضر فضای وبلاگستان را فرا گرفته است، عنوان كرد: متأسفانه مدتی است كه فضای وبلاگ‌نويسی قرآنی دچار ركود شده و بسياری از وبلاگ‌های قرآنی يك سالی است كه به روز نشده است! البته اين مسئله برای ما و تعدادی از دوستان ما كه وبلاگ‌نويس هستند نيز رخ داده، ولی اين به اين دليل است كه به فضای جديدی نقل مكان كرديم و وارد تالارهای گفتمان (فروم‌ها) شده‌ايم؛ چراكه در فروم‌ها بحث و جدال ميان كاربران تنگاتنگ و بسيار زنده‌تر است.
انتهای پیام/.

  • با سلام

    همه از قرآن می گوئیم !
    قرآن فقط قرائت است ؟

    بنظر من هر دستور العملی در عمل ثابت می شود و برتری آن از سایر نوشته ها مشخص می شود .
    بنده پنجاه سال کاری انجام مید هم از از شکافتن یک ذره از معجزات قرآن حاصل شده که بی نظیر است !
    سوره نحل را توجه کنید!

    سرطان های را که علم امروز با هزینه سنگین و پیچیده می خواهد درمان کند ونمی تواند را به نورانیت قرآن درمان می کنم .
    هر نوع بیماری که علم عاجز از درمان شده با توصل به حکمت الهی و قرآنی درمان شدنی است !

    چه کسی به این عمل قرآنی توجه دارد ؟

    بیائید از دانشی که آفریدگار در قرآن کریم به ما هدیه کرده بهره مند شویم و تنها به قرآئت قران اکتفا نکنیم …که کفران نعمت الهی است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول