وبلاگ‌ها در ايران دماسنج لايه نازکي از جمعيت جامعه هستند

دماسنجرسانه وبلاگ- به اعتقاد يك كارشناس ارتباطات، وبلاگ‌ها در ايران دماسنج لايه نازکي از جمعيت جامعه هستند. بخشي از جمعيت جامعه به اينترنت دسترسي دارند و از اين بين بخشي نيز وبلاگ‌نويس هستند و بالا رفتن اين دماسنج لزوما معرف کل جمعيت جامعه نيست.

به گزارش «وبلاگ نیوز» معصومه شهبندي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: هر وبلاگ رسانه شخصي است که به بازنمايي آراء و عقايد نويسنده خود مي‌پردازد. طيف وبلاگ‌نويسان فعال، روشنفکران جامعه هستند که آراء خود را از طريق اين فضا منتشر مي‌کنند و گاه با خواندن چندين وبلاگ اين توهم پيش مي‌آيد که اکثريت جامعه اين گونه فکر مي‌کنند و در ادامه فرد نيز متمايل به آن سو مي‌شود.

به گفته‌ وي، هدف اصلي وبلاگ‌نويسان تاثيرگذاري بر جامعه نيست، بلکه تصور مي‌شود نياز به آگاهي و ديد روشن به وضع موجود ضروري است و در خلال آن بر فکر و بينش جامعه نيز اثر مي‌گذارند.

شهبندي درباره رواج شايعه‌ از سوي وبلاگ‌ها گفت: شايعه زماني رخ مي‌دهد که موضوع براي مردم مهم باشد و از سويي ابهام در مورد آن وجود داشته باشد. با صفر شدن هر يک از دو متغير اهميت و درجه ابهام شايعه رنگ مي‌بازد. وبلاگ‌ها به شايعه‌ها دامن نمي‌زنند، بلکه رسانه‌هاي جمعي ديگر با نديد گرفتن موضوع و عدم توجه، آن را شعله‌ور مي‌کنند.

اين كارشناس ارتباطات با بيان اينكه وبلاگ فضايي براي بيان خود است که بخشي از اين خود، احساسات و هيجانات فرد است، گفت: به نظر مي‌رسد وبلاگ‌هاي بيشتر شناخته شده و سايت‌ها با بيان استدلال‌ها و دلايل، رخدادهاي مختلف اجتماعي را تحليل و در ادامه ديگران با جهت‌گيري و پذيرش آن، حس دروني خود را عنوان مي‌کنند.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول