وبلاگها در ايران دماسنج لايه نازکي از جمعيت جامعه هستند
رسانه وبلاگ- به اعتقاد يك كارشناس ارتباطات، وبلاگها در ايران دماسنج لايه نازکي از جمعيت جامعه هستند. بخشي از جمعيت جامعه به اينترنت دسترسي دارند و از اين بين بخشي نيز وبلاگنويس هستند و بالا رفتن اين دماسنج لزوما معرف کل جمعيت جامعه نيست.
به گزارش «وبلاگ نیوز» معصومه شهبندي در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: هر وبلاگ رسانه شخصي است که به بازنمايي آراء و عقايد نويسنده خود ميپردازد. طيف وبلاگنويسان فعال، روشنفکران جامعه هستند که آراء خود را از طريق اين فضا منتشر ميکنند و گاه با خواندن چندين وبلاگ اين توهم پيش ميآيد که اکثريت جامعه اين گونه فکر ميکنند و در ادامه فرد نيز متمايل به آن سو ميشود.
به گفته وي، هدف اصلي وبلاگنويسان تاثيرگذاري بر جامعه نيست، بلکه تصور ميشود نياز به آگاهي و ديد روشن به وضع موجود ضروري است و در خلال آن بر فکر و بينش جامعه نيز اثر ميگذارند.
شهبندي درباره رواج شايعه از سوي وبلاگها گفت: شايعه زماني رخ ميدهد که موضوع براي مردم مهم باشد و از سويي ابهام در مورد آن وجود داشته باشد. با صفر شدن هر يک از دو متغير اهميت و درجه ابهام شايعه رنگ ميبازد. وبلاگها به شايعهها دامن نميزنند، بلکه رسانههاي جمعي ديگر با نديد گرفتن موضوع و عدم توجه، آن را شعلهور ميکنند.
اين كارشناس ارتباطات با بيان اينكه وبلاگ فضايي براي بيان خود است که بخشي از اين خود، احساسات و هيجانات فرد است، گفت: به نظر ميرسد وبلاگهاي بيشتر شناخته شده و سايتها با بيان استدلالها و دلايل، رخدادهاي مختلف اجتماعي را تحليل و در ادامه ديگران با جهتگيري و پذيرش آن، حس دروني خود را عنوان ميکنند.
انتهای پیام/.