رضا هاشمی:تاثير وبلاگ‌ها متناسب با موقعيت اجتماعي فرد وبلاگ‌نويس و اعتمادسازي است

رضا هاشمیرسانه وبلاگ- به اعتقاد يك کارشناس فناوري اطلاعات، هنوز بخش بزرگي از جامعه ما در فضاي مجازي حضور ندارد و به همين دليل است که اغلب نظرسنجي‌ها يا حتي پيش‌بيني‌هايي که در فضاي مجازي و وبلاگ‌ها انجام مي‌شود، با واقعيت جامعه همسو نيست.

به گزارش «وبلاگ نیوز» رضا هاشمي، از موسسان اولين سرويس وبلاگ فارسي (پرشین بلاگ)، در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره تاثيرگذاري و تاثيرپذيري وبلاگ‌ها و جامعه اظهار كرد: نويسندگان وبلاگ‌ها جداي از جامعه نيستند، بلكه هر دو از هم تاثير پذيرفته و برهم نيز تاثيرگذارند.

وي همچنين درباره ميزان اعتماد عمومي ‌به وبلاگ‌ها و صحت و سقم مطالب آن‌ها گفت: وبلاگ‌ها بيشتر رسانه شخصي محسوب مي‌شوند و تاثير آن‌ها متناسب با موقعيت اجتماعي فرد وبلاگ‌نويس و اعتمادسازي و تاثيرگذاري آن بر جامعه محدود مخاطبان وبلاگ است.

هاشمي همچنين يادآور شد: مهمترين عامل در ترويج شايعات و اخبار غير مستند در فضاي وبلاگ‌ها کم اعتبار شدن و کاهش نفوذ برخي رسانه‌هاي همگاني است. علاوه بر اين شيطنت‌هاي رسانه‌اي برخي گروه‌ها و افراد مغرض نيز در فضاي مجازي مشهود است.

اين کارشناس با بيان اينكه وبلاگ‌ها در برابر رخدادهاي مختلف اجتماعي، بيشتر برخورد احساسي و هيجاني دارند، گفت: در هر اجتماعي چه مجازي چه حقيقي هميشه هوش متوسط جمعي پايين بوده و تابع احساسات و رفتارهاي هيجاني است و فضاي عمومي وبلاگ‌ها نيز از اين امر مستثني نيست.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول