فضاي وبلاگ ها و سايت هاي شخصي قانونمند مي شود

بیژن نوباوهرسانه وبلاگ- عضو كميسيون فرهنگي مجلس با تاكيد بر اينكه فضاي سايبر ورسانه هاي مجازي نيازمند به تصويب قانون جديد است گفت: تلاش كميسيون فرهنگي و به ويژه كميته رسانه آن است كه تمامي سايت هاي شخصي و وبلاگ ها قانونمند شود.

به گزارش «وبلاگ نیوز» بيژن نوباوه نماينده مردم تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، نو و تازه بودن فضاي سايبر را در كشورمان دليلي براي عدم تصويب قانون در اين زمينه دانست و افزود:كميسيون فرهنگي با همكاري وزارت ارشاد در حال تدوين سندها و محتواي قانونمند كردن وبلاگ ها و سايت هاي شخصي است كه به احتمال زياد تا پايان سال 88 پيش نويس آن را تدوين مي كنيم.

وي مهمترين وظيفه مجلس در غالب كميسيون فرهنگي را بررسي وضعيت وبلاگ ها و رسانه هاي سايبر دانست و اذعان داشت: در حال حاضر ما حتي در ارتباط با مطبوعات كشورمان هم نتوانسته ايم يك قانون مدون داشته باشيم اين در حالي است كه با رشد فضاي سايبر قطعا نياز به قوانين جديدي داريم و در اين زمينه تلاش شده است بررسي مشكلات قانوني بعضي از سايت هاي خبررساني رسمي كه داراي مجوز هستند با همان قانون مطبوعات پيگيري شود.

نوباوه خاطر نشان كرد: قبل از تصويب اين قانون جرائم مطبوعاتي و رسانه اي در دادگاه هاي عادي رسيدگي مي شد كه در شان رسانه هاي كشورمان نبود اما با تشكيل هيئت رئيسه مطبوعات از اين پس موارد تخلف در دادگاه ويژه مطبوعاتي رسيدگي مي شود.

نماينده مردم تهران در ادامه با نگراني از اينكه امروز امنيت قضائي افراد به سادگي در يك فضاي مجازي مورد تهديد قرار مي گيرد خاطر نشان كرد: نظام مند كردن سايت ها وبلاگ هاي شخصي اولويت كار كميسيون فرهنگي است و اين عمل مربوط به فرد و سايت و حزب و گروه خاصي نيست بلكه در نظام مند كردن سايتها امنيت مردم هدف است كه به نظر مي رسد اين عمل يكي از سخت ترين قوانيني است كه بايد در حوزه رسانه اي و در بخش حقوقي مورد بررسي قرار گيرد.

گفتنی است این نماینده مجلس هشتم پیش از این در گفت و گو با روزنامه ایران، شروع حرکت وبلاگ ها در ایران را خیلی زود خطاب کرده بود.
انتهای خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول