وبلاگ‌نويسان قرآنی از وبلاگ به انجمن‌های اينترنتی مهاجرت كرده‌اند

قرآن کریمرسانه وبلاگ- يك بلاگر روحانی تغيير مكان و فعاليت وبلاگ‌نويسان قرآنی را از فضای وبلاگ‌ به فضای فروم‌ها(انجمن‌های اينترنتی) از دلايل ركود وبلاگ‌نويسی قرآنی عنوان كرد و فضای جديد را در مقايسه با فضای وبلاگ پوياتر و زنده‌تر دانست.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، حجت‌‌ا‌لاسلام‌والمسلمين “محمد خوش نظر”، بلاگر و كارشناس قرآنی در حاشيه نمايشگاه قرآن كريم در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، يكی از اصلی‌ترين دلايل ركود وبلاگ‌نويسی قرآنی را مهاجرت وبلا‌گ‌نويسان از فضای وبلاگ به فضای فروم‌ها(انجمن‌های اينترنتی) دانست و گفت: بيشتر وبلاگ‌نويسان به سمت فروم‌ها روی آوردند و اين فضا در حال حاضر زنده‌تر، جذاب‌تر و پوياتر است و بيشتر وبلا‌گ‌نويسان به اين فضا آمده‌اند، اين در حاليست كه وبلاگ بيشتر رسانه‌ای فردی است.

وی ادامه داد: وبلاگ و فروم‌ها بسته به فضايشان مخاطبان خاص خود را دارند؛ وبلاگ‌ها و فروم‌ها از طريق جستجوگران يافت می‌شوند، اما مخاطبان دائمی اين فضاها افرادی هستند كه به موضوع انجمن يا وبلاگ علاقه داشته باشند، اگرچه مخاطبان انجمن‌ها وسيع‌تر است و كاربران در اين فضا از هر عقيده و فكری امكان بحث و گفت‌وگو دارند ولی در وبلاگ تقريباً فضا يك‌طرفه بوده و ويژگی تعاملی بودن در اين فضا كمتر است.

اين محقق قرآنی افزود: از ديگر دلايل ركود وبلاگ‌نويسی قرآنی فردی بودن وبلاگ است؛ در وبلاگ امكان كار گروهی كمتر است، از طرفی افرادی كه در حوزه قرآنی كار می‌كنند دغدغه پاسخ‌گويی دارند و فضای فروم‌ها را در مقايسه با وبلاگ بهتر می‌بينند، چراكه وبلاگ بيشتر فردی است.

وی با بيان اينكه وبلاگ هم قالبی برای ارائه محتواست، گفت: اگر اين قالب جای خود را به فضای ديگری داد جای تعجب نيست، البته وبلاگ هم يك رسانه است و بايد حفظ شود و وبلاگ‌‌نويسی امروزی هم تا حدی پاسخ‌گوی نيازهای كاربران بوده است.

اين بلاگر روحانی بزرگ‌ترين مشكل وبلا‌گ‌نويسی قرآنی را يكنواختی اين فضا عنوان كرد و گفت: ممكن است علی‌رغم ميل زياد وبلاگ‌نويس برای بالا رفتن آمار بازديد خود با عدم توجه كاربران روبرو شود كه موجب دلزدگی او شود، از طرفی ممكن است تهيه مطلب و ارسال آن به دليل كمبود امكانات فنی مشكل باشد.

وی درباره راهكارهای ايجاد تحرك در وبلاگستان قرآنی به خبرنگار ايكنا گفت: امكانات فنی بايد متنوع‌تر وبيشتر شود و وبلاگ‌نويس بايد بتواند به راحتی مطالب خود را ارسال كند و تحقيقات خود را به وبلاگ منتقل كنند.

اين كارشناس قرآنی در پايان تصريح كرد: وبلاگ‌نويسان قرآنی به حمايت نياز دارند؛ تعدادی از وبلاگ‌نويسان تلاش و زمان زيادی را صرف اين كار می‌كنند و علی رغم هزينه مادی و معنوی خروجی خوبی ندارند ولی اگر حمايتی از سوی سازمانی از اين قشر صورت بگيرد موجب دلگرمی و ادامه كار اين گروه می‌شود.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول