امکان شایعه سازی در وبلاگ ها بسیار زیاد است

رسانه وبلاگ18رسانه وبلاگ- يك كارشناس ارتباطات معتقد است: وبلاگ‌ها مي‌توانند به عنوان صدايي برخاسته از زيست‌جهان مردم مطرح و با پشتوانه‌ اين امکان و مشروعيت، تاثير بسزايي در حرکت‌هاي انتقادي داشته باشند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» آوات رضانيا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اظهار كرد: وبلاگ‌ها به تنهايي قادر به اصلاح ارزش‌هاي مسلط سياسي و اجتماعي و جانشين ساختن پارادايم‌هاي ديگر نيستند، اما همسو با ديگر رسانه‌هاي جمعي و فردي از جمله راديو، تلويزيون و شبکه‌هاي اجتماعي مانند فيس‌بوک، تويتر، اس‌ام‌اس و و تلفن، مي‌توانند تاثيرگذار باشند.

وي در عين حال تصريح كرد: ازآنجاکه وبلاگ‌ها رسانه‌هاي اجتماعات و گروه‌هاي دوستانه هستند و اعتبار منبع در آن‌ها تنها در شبکه‌هاي دوستانه تعريف مي‌شود، امکان شايعه‌سازي در آن‌ها بسيار زياد است.

به گفته‌ وي، وبلاگ‌ها واسطه‌هاي خبريِ غيرحرفه‌اي هستند که متناسب با ديدگاه‌ها و نظريات خاص وبلاگ‌نويس‌ها به تحريف حوادث و اخبار مي‌پردازند و به شايعات دامن مي‌زنند. اما امکان اينکه اين شايعات به اجتماعات بزرگتر برسد يا کل جامعه را در بر بگيرد بسيار کم است.

رضانيا افزود: وبلاگ‌ها شايعه درست مي‌کنند و در گروه‌هاي دوستي خود رواج مي‌دهند و معمولا در همان حد باقي مي‌مانند. اما گاهي پيش مي‌آيد که شايعه‌ها در سطح ملي و توسط رسانه‌هاي جمعي بزرگتر ايجاد شده که در اين صورت وبلاگ‌ها تنها به پخش اين شايعات در بين مردم کمک مي‌کنند.

اين كارشناس ارتباطات خاطرنشان كرد: وبلاگ‌ها درحالي که پتانسيل زيادي براي شايعه سازي دارند، اما از امکان پخش آن در سطوح کلان اجتماعي ناتوان هستند.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول