فیلترینگ ساماندهی می شود

حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی خاموشیرسانه وبلاگ- رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به جلسه دیروز اعضای کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ، از تنظیم قوانین جدید برای مسدود کردن سایت های اینترنتی خبر داد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی خاموشی در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ نیوز، درباره فیلترینگ بی حد و اندازه سایت های اینترنتی و وبلاگ ها در فضای مجازی گفت:«دیروز در دادستانی کل جلسه ای داشتیم که قرار بر این شد کمیته تعیین مصادیق جرائم اینترنتی، کار خود را آغاز کند. به نظر من اگر این کمیته کار خود را بر اساس قانون انجام دهد، این مشکل برطرف خواهد شد.»

خاموشی کار ویژه این کمیته را تعیین مصادیق جرم های اینترنتی دانست، اما تعیین زمان برای مشاهده بازخورد فعالیت این کمیته را وظیفه دادستانی کل کشور دانست.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی اساس مسدود کردن سایت های غیر اخلاقی و غیر مجاز را لازم و ضروری دانست و ادامه داد:«بر این باور هستیم که فضای اینترنت، فضایی است که ضرورت پالایش در آن به شدت احساس می شود. مسئله اخلاق، اعتقادات، حریم های شخصی، هتک حرمت های یکدیگر و به طور کلی عدم احترام به حقوق دیگران، این ها چیزهایی است که ما باید رعایت کنیم تا بهداشت این فضا قوی تر شود و این امری است که تمام کشورهای جهان قبول دارند.»

عضو شورای فرهنگ عمومی، مسدود کردن سایت های غیر اخلاقی و غیر مجاز را از وظایف نظام اسلامی قلمداد کرد و افزود:«بر مسئولین و دستگاه های فرهنگی واجب است که فضا را برای استفاده کنندگان اینترنت امن و سالم کند تا آن ها بتوانند از این امکان حداکثر استفاده را ببرند.»
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول