برخورد با وبلاگ های غیراخلاقی خیلی دیر آغاز شد

حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادیرسانه وبلاگ- حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی معتقد است به دلیل این که کاربران ما با فضای اینترنت در ارتباط هستند، باید وبلاگ هایی را که احساس می کنیم برای اخلاق کاربران آسیب است، مسدود کنیم.

به گزارش «وبلاگ نیوز» حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی، در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال، فیلتر کردن سایت ها و وبلاگ های غیر اخلاقی را از دیدگاه حوزه اخلاق، امری لازم دانست و عنوان کرد که این کار توسط عوامل تیم رصد سایبر سپاه خیلی دیر آغاز شده است.

شهاب مرادی مسدود کردن وبلاگ ها از دیدگاه سیاسی را طبق قوانین و ضوابط می داند و به خبرنگار وبلاگ نیوز می گوید:«در فضای نقد و بحث سیاسی، آن هم در جاهایی که مشخص است که یک نفر مسئولیت حرفش را می پذیرد، باید طبق قوانین و ضوابط برخورد بشود و باید برخورد قانونی باشد. مثلا اگر یک وبلاگی نام مستعار دارد و شایعه پراکنی و دروغ سازی می کند، واقعا باید با آن برخورد صورت بگیرد.»

به اعتقاد این وبلاگ نویس فیلتر کردن راهکار مناسبی برای برخورد با این دسته وبلاگ ها نیست:«با فیلترشکن قابلیت عبور از فیلترینگ هست. ما باید فضای وبلاگستان فارسی را خودمان به عنوان وبلاگ نویسان فارسی، سامان بدهیم و فرهنگ استفاده از آن را ارتقا بدهیم. ما یک مقدار سلیقه اهالی اینترنت را بالا ببریم و در کنارش ترویج فرهنگ وبلاگ نویسی را داشته باشیم.»

مرادی با انتقاد از وبلاگ نویسانی که قواعد وبلاگ نویسی و مدیریت وبلاگ را نمی دانند ادامه می دهد:«بعضی وقت ها بعضی ایرادهای ابتدایی باعث می شود که کاربر متوجه شود یک وبلاگ و نویسنده اش در چه سطحی هستند. متاسفانه مدیران وبلاگ ها نمی دانند که یک وبلاگ سالم ضوابطی دارد. یک وبلاگ نویس هم از لحاظ فنی و هم لحاظ محتوایی باید مراقب باشند که فضای وبلاگشان این چنین نباشد. باید از همین جاها آغاز کنیم و به هم کمک کنیم تا فضای اینترنت یک فضای بهتر و سالم تری بشود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول