وبلاگ نویسی در آرامش

علیرضا شیرازییادداشت: وقایع چند ماه اخیر چند نتیجه مشخص حداقل در حوزه اینترنت و وب به همراه داشته است. شاید این بار بیش از هر زمان دیگری قدرت اینترنت و تاثیر آن در جامعه مشخص شد و البته این قدرت نمایی حساسیت بر اینترنت در نگاه نهادهای حکومتی را افزایش داد. قطعی و اختلال در دسترسی به اینترنت در برخی روزها و وقایع خاص خود نشانی از این افزایش حساسیت هاست.

تصویب قانون جرایم رایانه ای و نگاه این قانون به محتوای منتشر شده در اینترنت نیز نشان از نگاه جدی تر به اینترنت و وب است.

فکر میکنم خوب خواهد بود که جامعه کاربران ایرانی نیز این شرایط جدید را درک کرده و رفتاری مناسب با آن داشته باشد. گامهای بعدی کاربران ایرانی و رفتار آنها مطمئناً در آینده وب فارسی بی تاثیر نخواهد بود. نگاه و رفتار عصبی شاید در نهایت باعث محدودیت های بیشتری در اینترنت شود.

شاید وظیفه ما باشد که در تثبیت شرایط تلاش کنیم و نقد محترمانه را جایگزین عصبانیت ها و استفاده از الفاظ رکیک در وبلاگها کنیم. مخفی بودن نام و هویت واقعی ما در پس یک وبلاگ بدین معنا نیست که ما مجاز به استفاده از هرگونه ادبیاتی هستیم شاید این مسئله تهدیدی شخصی برای ما نباشد اما در نهایت حساسیتها را افزایش می دهد، حساسیتهایی که محدودیتهایی در پی خواهد داشت که قاعدتا ما نیز از بی بهره نخواهیم بود.
انتهای پیام/.

علیرضا شیرازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول