دولت مرجع خوبی برای رسیدگی به تخلفات مجازی نیست

عباس سلیمی نمینرسانه وبلاگ- عباس سلیمی نمین گفت: باید مرجعی برای رصد و رسیدگی به تخلفات در حوزه مجازی و اینترنت وجود داشته باشد اما دولت مرجع خوبی برای رسیدگی به تخلفات مجازی نیست.

به گزارش «وبلاگ نیوز» عباس سلیمی نمین در حاشیه دیدار از نمایشگاه رسانه دیجیتال گفت: به نظر من قطعا ورود دولتبه این زمینه را درست نمی دانم و باید در این زمینه قوه قضاییه بیشتر دخیل باشد.

وی افزود: تاثیر سلایق دولت در فضای سیاسی و رسانه ای کشور باید به حداقل ممکن برسد ودر صورتی که دولت حرف آخر را در این زمینه بزند طبیعی است که راضی کنند نخواهد بود و شایسته است که قضات محترم درباره این مسائل با رجوع به قانون رایی بر اساس مصالح جامعه صادر کنند.

دکتر سلیمی نمین تصریح کرد: من فضای مجازی را در حال حاضر فضای خوبی نمی بینم گرچه شاید در روز صدها خبر و مطلب عرضه شود  ولی این دلیل بر فعال و پویا بودن فضای فکری در عرصه اینترنت نیست.

وی ادامه داد:اگر ذهن و فکر شما با اطلاعات جهت دهی شده پر شودمطلوب نیست در گذشته خیلی از مخالفین به شکل جهت دار سایت ها و وبلاگ ها را جهت دهی می کردند اما الان دولت وارد گود شده است و تعدادی را هم دولت حمایت مالی می کند.

سلیمی نمبن با بیان این مطلب که دولت در حال حاضر با کپی برداری از حرکات مخالفین حتی منطقدین اصولگرای خود را حذف می کند افزود: انجام و کپی برداری اعمال غیر اصولی مخالفین توسط دولت فضا را بدتر می کند و شرایط جامعه را به سمت و سوی بدی سوق می دهد.

ای استاد دانشگاه اضافه کرد: قطعا باید مرجعی باید برای برسی تولیدات باید وجود داشته باشد اما قطعا دولت مرجع مناسبی برای این کار نیست.

وی ادامه داد:قوه قضاییه می تواند بررسی کند که شما در پایگاهتان متعرض شخص حقیقی یا حقوقی شده اید یا نه و شما رو به سمت قانون مندی هدایت کند اما دولت مرجع خوبی برای این کار نیست و حتی مراجع قضایی که سلایق دولت را دنبال می کنند برای این کار مناسب نیستند.
انتهای خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول