برخورد امنیتی با وبلاگستان فاجعه است

نوری زادرسانه وبلاگ- به اعتقاد محمد نوری زاد، کارگردان سینما، نه تنها برخورد امنیتی با فضای مجازی و وبلاگستان مبارک نیست، بلکه فاجعه است.

به گزارش « وبلاگ نیوز» محمد نوری زاد در حاشیه بازدید در نمایشگاه رسانه دیجیتال به خبرنگار ما گفت: انتظار تایید فضای امنیتی در اینترنت توسط من به عنوان یک فعال عرصه فرهنگ یک تصور جامد است.

وی افزود: هر جا فضا امنیتی بشود، نهاد های امنیتی به همین اندازه  وارد حوزه مردمانی می شوند که مایل نیستند هر سیگنالی به اندرونشون سرک بکشد.

کارگردان پرچم های قلعه کاوه ادامه داد:مردم دوست دارند مسائل خصوصی شان برای خودشان باشد.

وی تصریح کرد: نه تنها برخورد امنیتی با این فضا مبارک نیست، بلکه فاجعه است. از این منظر که آبرو ها به راحتی برده می شود صرفا به این جهت که ما توانستیم به مسائل اندرونی یک نفر سرک بکشیم.

نوری زاد گفت: این نوع نگرش جامعه را از ریخت می برد و باعث می شود که نه تنها از اسلام که از انسانیت نیز  نتوانیم حرفی بزنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما راجع به فیلترینگ گفت: فیلتر یعنی سانسور، اگر مشتاق سانسور هسیم بسم الله. ولی جامعه ای که مرتب سانسور بر سانسور می افزاید به همین نسبت اقتدار و سلامتش را به حاشیه می برد.

این کارگردان سینما گفت: جامعه ای که مرتب بر چهره خودش پرده می اندازد و بر داشته ها و بر باورهایش پرده بیندازد و مانع نقد شود به همان از واقعیت و حقیقت دور می شود.

وی تصریح کرد: ما جز در مسائل خاص مملکتی حق فیلتر کردن نداریم.
انتهای خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول