شایعه سازی وبلاگ ها زمانی است که…

رسانه وبلاگ5رسانه وبلاگ- يك كارشناس ارتباطات معتقد است: شايعه‌سازي از سوي وبلاگ‌ها براي جوامعي مصداق دارد که امکان ابراز عقايد شخصي يا کانال‌هايي که اين عقايد را منتشر سازند براي همه اقشار و گروه‌هاي فکري وجود ندارد.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، سعيده زادقناد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اظهار كرد: زماني كه امکان ابراز عقايد شخصي وجود نداشته باشد، سيلي از وبلاگ‌ها در فضاي مجازي سرازير مي‌شوند که گاه بيش از آنکه عميق و پرمحتوا باشند، صرفاً براي بيان گوشه‌اي از تفکرات بعضاً احساسي افراد خلق شده‌اند. علاوه بر اين، وبلاگ‌ها را نمي‌توان از شبکه‌هاي اجتماعي جدا فرض کرد؛ شبکه‌هايي که در شرايط عدم شفاف‌سازي واقعيات توسط رسانه‌ها به شدت فعال مي‌شوند و قدرت پخش و ترويج هرگونه شايعه‌اي را دارند.

به گفته‌ي وي، مساله‌اي که هرگز نبايد از نظر دور داشت اين است که فضاي مجازي از فضاي واقعي غيرقابل تفکيک است. جو احساسي و هيجاني در فضاي واقعي نيز جريان دارد. مثلا به هنگام يک حادثه که امکان بروز احساسات را فراهم مي‌کند پديده سرايت رواني به سرعت سبب مي‌شود تا افراد واکنش‌هاي احساسي پي در پي‌اي از خود بروز دهند که گاه يک حادثه کوچک را به بحراني عظيم بدل کند.

وي ابراز عقيده كرد: پديده سرايت رواني را در وبلاگ‌ها نيز مي‌توان ديد که به‌طور گسترده‌اي ناگهان فضاي مجازي را شبيه فضاي واقعي تب‌دار و سرشار از احساسات بعضا غيرمنطقي مي‌کند.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول