بازخورد یک برخورد

مهدی کروبی و نمایشگاه مطبوعاتدر وبلاگ ها- حضور مهدی کروبی در محل سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها به همراه حاشیه های آن، بازخوردهای متفاوت و متنوعی را در فضای وبلاگستان فارسی به دنبال داشت.

به گزارش «وبلاگ نیوز» حضور یکی از چهار کاندیدای انتخابات دهم ریاست جمهوری و حاشیه های مختلف آن منجر به بازخوردهای متنوع، گسترده و جالبی در وبلاگستان فارسی شد.

بیش تر اتفاقات و گزارش های لحظه ای، از لحظه ورود کروبی تا زمان خروج و پرتاب لنگه کفش و هم چنین تیر اندازی هوایی در شبکه های اجتماعی به خصوص توییتر انجام شد. اما پس از گذشت یک روز، تحلیل های جالبی از اتفاق دیروز مصلای تهران در وبلاگ ها دیده می شود.

وبلاگ “بامدادی” با انتشار نوشته ای در این زمینه، این طور فرض می کند که پرتاب کنندگان کفش خود را همانند منتظر الزیدی (پرتاب کننده لنگه کفش به سمت جورج بوش) می دانند و با این فرض، 2 کفش پرتاب شده به سمت مهدی کروبی و جورج بوش را مقایسه می کند و درباره لنگه کفش پرت شده به سمت مهدی کروبی می گوید:

این بار اشغال‌گر به سوی مردم کفش پرت می‌کند. امروز جورج بوش است که از سر استیصال و خشم به سمت خبرنگاری جسور کفش پرت می‌کند.

وبلاگ “حقیقت نیوز” هم به موضوعی اشاره می کند که نه هیچ وبلاگی به آن اشاره داشته و نه هیچ خبرگزاری رسمی آن را گزارش کرده است. او این طور گزارش می کند که کروبی با چماق مورد حمله قرار گرفته است:

تعدادی از نیروهای لباس شخصی در جریان بازدید مهدی کروبی یکی از رهبران جنبش اعتراضی مردم ایران از نمایشگاه مطبوعات با در دست داشتن چماق و درحالی که اقدام به فحاشی می‌کردند به وی حمله کردند.

برخی از وبلاگ ها هم به نقل از سایت های خبری، گزارشی را از زبان خود کروبی منتشر کرده اند که البته صحت و سقم این گزارش هنوز مشخص نیست.

در این گزارش شیخ اصلاحات معتقد است که شعارها علیه وی برنامه ریزی شده بوده است و جمعیت آن ها از 10 نفر تجاوز نمی کرد.

وبلاگ “پاسداران” هم با انتشار گزارشی طنز آمیز از این اتفاق، اقدام به انتشار عکس های اختصاصی و هم چنین عکس لحظه تیراندازی محافظ مهدی کروبی کرد.

هم چنین احسان آیتی در وبلاگ “فصل انتظار” گزارشی را از این واقعه منتشر کرده است:

هنگامي که کروبي از پله هاي درب خروجي پايين مي آمد جمعي از مردم در مقابل او در پايين پله ها به شدت عليه او شعار مي دادند. اينجا بود که ناگهان صداي شليک هوايي به گوش رسيد و مردم با شوکر متفرق شدند. کروبي به زور وارد ماشين شد در حاليکه عمامه به سر نداشت و بر پيشاني اش زخمي که حاصل تنفر مردم از او بود نقش بسته بود. شخصي بسيار عصباني که به شدت تمايل داشت کروبي رو کتک بزند توسط مردم مهار شد. ماشين کروبي به سرعت از نمايشگاه خارج شد و ماشين تيم حفاظتي وي هم در حالي به سرعت گاز مي داد که توجهي به مردم جلوي خود نداشت. يکي از محافظان کروبي که جا مانده بود بيرون در جلوي ماشين ايستاده بود که شخصي به او لگد زد و او با لفظي رکيک صحنه را ترک کرد.

محمدرضا باقری، نویسنده وبلاگ “بیا تا برویم” نیز در این زمینه نظر خود را درباره افتادن عمامه از سر کروبی این طور بیان می کند:

اگر در اين بين عمامه اي هم از سرش افتاد، مردم خواستند كه بيفتد و قبل از مردم خود او باعث شد وي را كه قبل ترها مورد تكريم مردم بود، اكنون مورد نفرين قرار دهد. البته انتظار بود قبل از مردم دادگاه ويژه روحانيت اين كار را مي كرد و وي را خلع لباس مي نمود.

نویسنده وبلاگ “ارمینه” هم با اختصاص یک متن 5 ایپزودی، اتفاق شلیک تیرهوایی و برخورد بد اطرافیان کروبی با مخالفان اش را بررسی و تحلیل می کند.
انتهای خبر/.

تعدادی از نیروهای لباس شخصی در جریان بازدید مهدی کروبی یکی از رهبران جنبش اعتراضی مردم ایران از نمایشگاه مطبوعات با در دست داشتن چماق و درحالی که اقدام به فحاشی می‌کردند به وی حمله کردند.

۳ comments

  • خوبه دوستان وبلاگ نويس خوب به همه تهمت ميزنند!اگر كسي كه كفش پرتاب كرد اشغالگر بود من هم ميخوام توي اين اشغال سهيم بشم!!
    اونهايي كه كشته ها ساختند آمارها جعل كردند پولها بردند خبرنگارند و ما كه راي داده ايم اشغالگر شديم!!!

  • mash1988

    فکر می کنم دوستان باید فیلم این رویداد را به نمایش بگذارند تا واقعیت مشخص شود … اصلاحات نابود شده و دیگر نمی تواند جایی برای خود باز کند و هرچه در این باتلاقی که برای خود ساخته اند بیشتر دست و پا بزنند بیشتر فرو می روند
    این لینک تصویر واقعیت قضیه کروبی در نمایشگاه مطبوعات http://www.farsnews.com/media.php?nn=8808020410

  • مسلمان

    خوب بود نظرات مخالف این نظرات را نیز درج می کردید شما هم که مانند خبرگزاری های دروغ پرداز فارس و ایلنا فقط روایت خودتان را منتقل کردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول