افزایش وبلاگهای درآمدزا در سال 2009

رسانه وبلاگرسانه وبلاگ- نتایج تحقیقات سالانه موسسه تکنوراتی در خصوص وضعیت فضای وبلاگ در سطح بین المللی نشان می دهد تعداد وبلاگهایی که تبدیل به یک منبع درآمد شده اند در سال 2009 افزایش یافته است.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از خبرگزاری مهر، تازه ترین گزارش موسسه تکنوراتی با عنوان “وضعیت فضای وب” با مصاحبه از حدود 3 هزار وبلاگ نویس منتشر شد.

موسسه تکنوراتی همه سال تکامل فضای وب را مورد بررسی قرار داده و گزارشی را منتشر می کند.

در این بررسی مشخص شد که به اعتقاد 72 درصد از کاربران، وبلاگ یک سرگرمی ساده است که در اوقات فراغت به آن مشغول می شوند.

این درحالی است که تعداد وبلاگ نویسانی که وبلاگ خود را به یک فعالیت حرفه ای تبدیل کرده اند روبه رشد است به طوری که 28 درصد از مصاحبه شوندگان با وبلاگ خود به یک فعالیت حرفه ای اشتغال دارند و از این راه درآمد قابل توجهی به دست آورده اند.

این فعالیت حرفه ای فراتر از یک کار نیمه وقت است به طوری که درآمد سالانه متوسط این وبلاگ نویسان 15 هزار دلار است.

13 درصد از مصاحبه شوندگانی که اغلب برای اشتراک گذاری شغل خود می نویسند کار حرفه ای شرکتی را که در آن کار می کنند را هم در وبلاگ خود ارائه می دهند. در این مقوله درآمد متوسط این افراد حتی به 122 هزار دلار در سال می رسد.

براساس گزارش ژورنالیسم، همچنین 17 درصد از وبلاگ نویسان تائید کردند که وبلاگ در حال تبدیل شدن به یک منبع اصلی درآمد است.

از سویی دیگر از هر 10 وبلاگ نویس، چهار نفر از دنیای اطلاعات هستند و در روزنامه ها، مجلات و رادیو و اغلب به عنوان همکاران غیر رسمی کار می کنند. از این تعداد 27 درصد در وبلاگ خود نیز در عرصه رسانه فعالیت می کنند. به این ترتیب وبلاگ نویسان در حال تبدیل شدن به بخشی از فعالیت سیستم ارائه اطلاعات سریع هستند.
انتهای خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول