برگزیدگان جشنواره وبلاگ نویسی فرهنگ رضوی اعلام شد

حجت الاسلام و المسلمین پورعیسیمسابقات- برگزیدگان چهارمین جشنواره ملی وبلاگ نویسی فرهنگ رضوی از مجموعه برنامه های هفتمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) درگيلان معرفی شدند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» حجت الاسلام حمید پور عیسی، به خبرنگار ما گفت: جشنواره وبلاگ نویسی فرهنگ رضوی زیر مجموعه برنامه های هفتمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است که برای چهارمین سال پیاپی در سطح ملی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شد.

وی با بیان اینکه شش هزار نفر از سایت این جشنواره بازدید کرده اند، ادامه داد: در چهارمین جشنو اره ملی وبلاگ نویسی فرهنگ رضوی، 583 وبلاگ ثبت نام کرده اند که 8 وبلاگ به عنوان وبلاگ برتر معرفی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ رضوی و گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری با محوریت امام رضا(ع) از طریق فناوری های نوین از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شده است.

پور عیسی در ادامه به معرفی برگزیدگان این جشنواره اشاره و اظهار كرد: حمیدرضا علیپور از رشت نفر اول، مسعود محمد جعفر از تهران نفر دوم و رسول گلی زاده از بجنورد بعنوان نفر سوم معرفی شدند.

مدیر کل ارشاد گیلان، سهیل کیوانی و حسین کفایتی راد از مشهد مقام چهارم، سجاد بهشتی نژاد و محمود باقری از گیلان مقام پنچم و ششم، سید سعید سرفرازی از بیرجند مقام هفتم و یلدا سنجری از اصفهان مقام هشتم این جشنواره را کسب کردند.

حمید پورعیسی تصریح کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره ساعت 18 عصر چهارشنبه 6 آبان در سالن وارش مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار می شود.

وی در پایان افزود: از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به نفرات اول تا سوم مبلغ پنج میلیون ریال و نفرات چهارم تا ششم سه میلیون ریال و نفر هفتم و هشتم دو میلیون ریال جایزه اهداء خواهد شد.
انتهای خبر/.

۷ comments

  • سلام ممنون از انعكاس اين خبر …….

  • ؟

    واقعاً شرم آوره . وبلاگ نیوز که خودش را یک خبرگزاری بی طرف می دونه ، نظر انتقادی من را ثبت نمی کنه .
    اون وقت هی مطلب بزنید با فیلترینگ چیزی درست نمی شه . خودتون که استاد فیلترینگید .
    چیه ؟ توقع دارید من بگم دستتون درد نکنه ، خسته نباشید ، تا تایید بشه ؟
    یک بار دیگه نظرم را می فرستم و منتظر تاییدم .

  • ؟

    در مورد وبلاگ ششم هم فکر مي کنم اصلاً اشتباه تو اين جشنواره شرکت کرده . چون اين وبلاگ اصلاً مهدويه نه رضوي که اينا از منوش ، امکاناتش و دعاي فرجش ميشه فهميد .
    در مورد بازديد هاش هم مثل وبلاگ قبليه و کلاً بازديد امروزش از همين وبلاگ نيوز بوده و بازديدهاي روزهاي قبلش براي داوراي مسابقه بوده .
    البته اين وبلاگ از لحاظ امکانات عاليه ، چون دو تا موسيقي داره ، يکي تو بلوک آرشيو ماهيانه و يکي هم تو بلوک لينکدوني ، در ضمن در اين دو بلوک امکانات بيش تري را هم مي توانيد مشاهده کنيد . هم چنين مي توانيد در بلوک آمار و کدهاي جاوا هم تو نظر سنجي شرکت کنيد .
    البته برخلاف چيزي که در وبلاگ هاي قبلي مورد نقد قرار گرفت در مورد تعداد اشعار و … ايشون سعي کرده در سال اصلاح الگوي مصرف کمترين استفاده را از فضاي اينترنت و وبلاگ خود کند و مبلغ قبض تلفن را هم تا حد زيادي کاهش دهد چرا که همه ي اشعار خود را در يک پست ارسال کرده و کلاً وبلاگ را با 15 پستي که در تير زده است برنده ي جشنواره کرده است . مثل اين که اين نويسنده ي عزيز نحوه ي داوي آثار را مطالعه نکرده است ” به روز رساني دائم وبلاگ ” البته مي توانست به رسم ديگران تاريخ پست هايش را از تير به مهر يا آبان 88 انتقال دهد که فکر مي کنم بايد يه تماسي باهاش برقرار کنم و آموزش هاي لازم را بهش گوشزد کنم . در مورد کدهاي اشتباهي هم که به دليل ويرايش ناشيانه اين قالب صورت گرفته چيزي نمي شه گفت ، چرا که چيزي که عيان است چه حاجت به بيان است .
    وبلاگ هفتم هم که در اولين اقدام کپي رايت قالب را تغيير داده و به جاي آدرس ( http://www.shiatheme.ir ) نام و آدرس خودش را قرار داده ، البته شيعه تم هم در يک اقدام حرفه اي لينک خودش را بالاي وبلاگ قرار داده که قبل از لود شدن فلش هدر قابل مشاهده است .
    در بخش عکس هاي اين وبلاگ هم شرايط بخش عکس جشنواره يعني ” بخش عكس : كيفيت – كادر بندي – زيبايي شناسي – محتوا – توليدي بودن اثر ” رعايت نشده است ، چرا که نه از کادر بندي خبريست ، نه از زيبايي شناسي و نه توليدي بودن . فقط در يک اقدام عجيب استفاده از Thumbnail را بي خيال شده و هرچي عکس بزرگ بوده گذاشته تو صفحه و دستورالعمل استفاده از عکس ها را اينطور اعلام کرده : ” لطفا براي ديدن عکس ها در اندازه واقعي بزرگ کليک راست کرده و ويو بيکچر را بزنيد. ”
    اما وبلاگ هشتم و آخر : با اولين ورود ميشه فهميد که نويسنده دختره ، چرا که زمينه ي وبلاگ مشکيه ولي فکر مي کنم ايشون فراموش کردند جشنواره به مناسبت ميلاد امام رضاست نه شهادت ايشان . ايشان هم کپي رايت قالب را حذف کردند ولي خودشون را به عنوان طراح قالب معرفي نکرده اند که جاي تقدير داره . البته با توجه به شرايط داوري ” طراحي قالب متناسب با موضوع جشنواره ” من ربط اين قالب را به موضوع جشنواره متوجه نشدم .
    در مورد مطالب کار شايسته ي تقدير ايشان که در وبلاگ هاي ديگر مشاهده نشد ، قرار دادن لينک منبع مطالبه ولي فکر نمي کنم درست باشه که تمامي مطالب را از سايت هاي مختلف در وبلاگ قرار داد ، چون اين آسون ترين کاره و هيچ تاثيري در ترويج فرهنگ رضوي ندارد ، چرا که با اين کار اين مطلب در چند وبلاگ و سايت وجود خواهد داشت که سبب کاهش رتبه ي آنها در گوگل ( به علت تکراري بودن مطلب ) مي شود و نتيجه ي عکس خواهد داشت .
    در کل هم از اين نحوه ي داوري ميشه چند تا درس گرفت براي شرکت در مسابقه هاي آتي :
    1- تا مي تونيد تاريخ پست هاتون را عوض کنيد و اگه از الان شروع مي کنيد به وبلاگ نويسي يه چند تا پست براي چند سال قبل و چند سال بعد هم ارسال کنيد
    2- شرايط شرکت در مسابقه و نحوه ي داوري آثار را اصلاً مطالعه نکنيد که وقتتون را هدر داده ايد و فقط گمراه مي شويد .
    3- به اهداف جشنواره توجه نکنيد و فقط هدف خودتون يعني برنده شدن را مد نظر بگيريد .
    4- اجازه داريد از هر سايتي که دلتون خواست مطلب بدزديد و با نام خودتون ثبت کنيد .
    5- تا مي تونيد مخالف شرايط جشنواره ي مورد نظر عمل کنيد تا شانس مقام آوردنتون بيش تر بشه .
    6- حتماً چند تا وبلاگ ديگه براي خودتون با همون نام ولي با پسوند -ar و -en بسازيد و همه جا لينک بديد که زبان هاي ديگر وبلاگ اينا هستند ولي نيازي نيست توشون پست بزنيد ، البته مي توانيد در هر کدام يه پست با متن ” السلام عليکم ” و يا ” Hello ” بزنيد که همه بفهمند اين وبلاگ فارسي نيست .
    7- خودتون را هم شهري برگزار کننده هاي جشنواره معرفي کنيد . مهم نيست تو اون شهر ساکن نيستيد ، بگرديد دنبال يه فاميل که تو اون شهر باشه و شماره ي اون را در زمان ثبت نام بديد . البته مي تونيد براي اطمينان بيش تر در زمان برگزاري جشنواره يه خونه تو شهري که جشنواره برگزار ميشه اجاره کنيد تا شانس شما براي برنده شدن 90% افزايش پيدا کنه .
    8- سعي کنيد قالب زيبايي را پيدا کنيد و با تغيير کپي رايت اونو به اسم خودتون ثبت کنيد .

  • در چهارمین دوره از یک جشنواره شاهد عجیب ترین اتفاقات ممکن بودیم !

    هیچ داوری روی بلاگ های شرکت کننده انجام نشد !

    گویی اسامی افراد بر حسب حروف الفبا به عنوان نفرات اول تا هشتم قرار گرفته !

    مسئولین جشنواره بنا بر کشوری بودن این دوره از مسابقات فقط توانستند 3 نفر از دوستان خود را درج کنند !

  • ؟

    سلام
    میشه بگید چی قراره بررسی بشه ؟
    من با دلیل و منطق و با ارائه ی توضیحات ارائه شده توسط خود برگزار کنندگان مسابقه این نقد را نوشتم .
    نکنه منتظرید همه ی اون لینک ها را حذف کنند که مدرکی باقی نمونه ؟ نه خیالتون راحت باشه من همشون را دارم .
    در مسابقه ی گوهر تابناک هم وقتی خواستند نتایج را اعلام کنند جدول امتیاز بندی داوران را حذف کردند که مدرکی باقی نمونه ، ولی من یه نمونش را براشون فرستادم و این در حالی بود که در دوره های قبلی هیچ مطلبی حذف نشده بود و هنوز هم جداول داوری آنها موجود است .
    در ضمن وظیفه ی شما اطلاع رسانیه ، شما نباید نظرات را سانسور کنید .
    باز هم منتظر تایید اون دو نظر هستم .

    • سلام دوست عزیز
      نوشته شما رو فردا به صورت یادداشت وارده منتشر می کنیم.
      البته شما هم قدری صبور باشید تیم خبری وبلاگ نیوز محدود و پر مشغله است و البته سعی داره که بی طرفانه مطالب رو منعکس کنه
      ممنون از نظرات مفیدتون

  • محمد (فرهاد)

    به نام او
    با سلام و خسته نباشید
    من با توجه به مشغله بسیار زیاد و کاردرخارج از کشور در این باره چیزی نتوانستم بنویسم.
    نوشته هایم ربطی به موضوع شما نخواهد داشت فقط می خواهم چند خطی در مورد حاج آقا پور عیسی بنویسم.
    ایشان معلم زندگی من و همه خاطرات خوب زندگی ام هستند.
    بخصوص خواندن نماز با ایشان به همراه پدر بزرگ گرامیشان.
    هرگز از خاطرم محو نخواهد شد .
    ایشان مفهوم درست زندگی کردن را از کودکی آموختند و یک انسان بسیار وارسته و فرهیخته هستند .
    همیشه به مادر مرحومم می گفتم که ایشان بوی بهشت میدهند.
    ایشان واقعآ شایسته پوشیدن این لباس پیغمبر (ص) هستند و چه خوب از عهده رسالتی که بر دوششان هست بر می آیند.از خدای منان آرزوی سلامتی و تندرستی و موفقیت روز افزون برای ایشان خواستارم.

    والسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول