رشد قارچی سرویس دهنده های وبلاگی و جای خالی “سازماندهی”

جای خالیرسانه وبلاگ- با توسعه اینترنت و فضای سایبر در ایران سرویس های وبلاگنویسی از عدد انگشت شمار به چند ده سرویس رسیده اند و همواره در حال گسترش هستند. اما واقعا چرا سرویس دهنده ها از سوی سازمان یا مدیران سرویس ها سازماندهی نمی شوند؟

معمولا در سرتاسر جهان برای اینکه صنوف بتوانند رتبه برتری در ارائه ی خدمات بدست بیاورند و همچنین برای صنوف خودشان نیز تسهیلات ایجاد کنند دست به تشکیل اتحادیه های مختلفی می زنند ، که در کشور ما نیز اینگونه است اما در فضای سایبر نیز چنین اقدامی لازم است .

پیشنهاد و راه حل این است که در فضای سایبر و به خصوص جامعه وبلاگ نویسی که دارای جمعیت چند میلیونی است تشکیل این اتحادیه ها یک امر واجب جهت ساماندهی به این بخش است و هرچه سریعتر این امر اجرا شود از گسترش غیر اصولی سرویس دهنده ها جلوگیری و وبلاگنویسان نیز سازماندهی می شوند .

شیوه کار اتحادیه به صورت اجمالی از این قرار است که پس از تشکیل، هر شخصی که به راه اندازی سرویس وبلاگ مبادرت می ورزد باید در این اتحادیه عضو می شود.

صاحب سایت سرویس دهنده باید موضوعی برای خود انتخاب کند و از این جهت خدماتی که از قبل پیش بینی شده است از او درخواست شود، به جهت اینکه سرویس ها از بخش عمومی خارج شوند یعنی اینکه تخصصی شوند و این امر به خاطر این است که برای هر بخش و موضوعی به امکاناتی خاص نیاز دارد.

به طور مثال کسی که به انتشار خاطرات خود می پردازد، با کسی که به پاسخ گویی به سوالات مثلا شرعی می پردازد با هم به یک میزان نیاز به خدمات ندارند. چون کسی که به نگارش خاطرات خود می پردازد با یک امکانات ابتدایی چون ثبت مطلب و لینک دوستان و غیره می تواند به نیاز های خود پاسخ گوید. اما در مثال دوم شخص صاحب وبلاگ به امکاناتی نظیر ارتباط با ما و ارسال سوالات و پاسخگویی آنلاین نیاز دارد.

نیازهای هر وبلاگنویس متفاوت است و همچنین موضوعات هر وبلاگنویس نیز با هم فرق می کند پس با این کار سازمان یافته هر کسی به هر مقدار امکاناتی که نیاز دارد می تواند سرویس مورد نظر خود را انتخاب کند و … .

و این تنها جزئی از کارهای این اتحادیه می تواند باشد.
انتهای پیام/.

  • يك وبلاگ نويس

    خدايش اين مطلب چرند وژرند شما رو خوندم تاسف خوردم به جامعه وبلاگ نويسان ايراني كه بايد وب سايت شمارو تحمل كنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول