وبلاگ‌نويسی به افزايش توليد محتوای دينی و قرآنی در اينترنت كمك می‌كند

قرآن کریم2رسانه وبلاگ- با توجه به علاقه‌مندی و كارايی ايرانيان در وبلاگ‌نويسی، علاقه‌مندان به ترويج مفاهيم دينی و قرانی می‌توانند با شناخت از كاركردها و ويژگی‌های وبلاگ‌نويسی به افزايش توليد محتوای دينی و قرآنی در اينترنت كمك كنند.

در دنيايی كه فناوری پيشرفته امروزی متحول شده است، گفت‌و‌گو جای خود را به مصاحبه از راه دور، پست الكترونيك، پيام كوتاه، چت روم و وبلاگ داده است.

وبلاگ امروزه به عنوان ابزاری برای دسترسی به مخاطب بيشتر است. برخلاف نشريات علمی و تحقيقاتی كه مخاطبانی خاص دارند، وبلاگ امكان دسترسی به مخاطبانی متفاوت و بيش از يك گروه خاص از متخصصان را فراهم می‌كند و نويسنده را از نقطه نظرهای مختلف آگاه كرده و موجب غنی شدن دانش و اطلاعات می‌شود.

از آنجا كه بسياری از علوم چند رشته‌ای بوده و با رشته‌های مشابه خود پيوندهايی دارند، اين قابليت باعث نزديكتر شدن انديشمندان علوم مختلف با يكديگر شده و می‌تواند بينش‌های جديد ايجاد كند.

امروزه افراد مختلف ويژگی‌ها و قابليت‌های اين رسانه فردی را شناخته و سعی دارند تا در حوزه‌های مختلف سياسی، اجتماعی و مذهبی از آن استفاده كرده و بهره‌برداری كنند.

وجود وبلاگ‌های دينی متعدد در فضای وبلاگ‌ها به روشن شدن ابهامات و شبهات نيز كمك خواهد كرد و مخاطبان وبلاگ‌های دينی و قرآنی نيز با شريك شدن در اين فضای گفت‌وگو می‌توانند به افزايش كيفيت محتوای مطالب در وبلاگ‌ها كمك كنند.

به نظر می‌آيد يكی از بهترين راه‌‌های مقابله با هجمه‌های گسترده غرب عليه اسلام افزايش توليد محتوای دينی در فضای مجازی است؛ با وجود يك سيستم انتشار سريع و به هم پيوسته برای توليد محتوای دينی و قرآنی می‌‌توان جايگاه اين مفاهيم را در موتورهای جستجو بالا برد.

ويلاگ‌نويسی دينی می‌تواند يكی از مؤثرترين ابزارهای كاربران ايرانی در اين راه باشد، با توجه به تجربه نشان داده شده كاربران ايرانی و كسب رتبه‌های نخستين وبلاگ‌نويسی در جهان توسط ايرانيان، علاقه‌مندان به دين و قرآن می‌توانند وبلاگ‌نويسی را به عنوان يكی از بهترين و قدرتمندترين رسانه‌ها برای ترويج و اشاعه مفاهيم دينی و قرآنی انتخاب كنند.

البته همواره بايد در نظر داشت كه وبلاگ‌نويسان دينی و قرآنی بايد شناخت دقيقی از كاركردها و ويژگی‌های وبلاگ‌نويسی داشته باشند تا با استفاده از اين عناصر بتوانند با مخاطبان فعال اين فضا ارتباط برقرار كنند.
انتهای پیام/.

خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول