تفرقه اندازی برای حکومت بر وبلاگستان

تفرقه و وحدتیادداشت: در طول چند ماه گذشته رسانه ها و حتی بخشی از بدنه حکومت سعی بر این داشته اند که با دمیدن بر اختلافات سیاسی و سیاه نمایی از این اختلافات در محیط مجازی این فضا را مصادره به مطلوب کرده و در اختیار بگیرند.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، برخی رسانه های تند محافظه کار نظیر فارس و رجا و… و برخی دیگر از رسانه های اصلاح طلب  و حتی برخی رسانه های خارجی در طول ماه های منتهی به انتخابات و پس از آن سعی داشته اند تا هر از چند گاهی با ادعای هک شدن برخی وبلاگ ها و سایت ها توسط برخی دیگر این فضا را جا بندازند که دوطرف سعی در خانوش کردن صدای مخالف دارند.

این در حالی است که که در طول سالهای اخیر فضای مجازی فارسی محلی برای تضارب آرا و بحث پیرامون مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی بوده و هیچ یک از بخش های وبلاگستان سعی در خفه کردن بخش مخالف خود نداشته است.

اگرچه در طول این سالها هم هر از گاهی برخی وبلاگ نویس نماها! و کسانی که در دوام کمی در این فضا داشته اند اقدام به توهین و فحاشی نسبت به مخالفین خود کرده اند اما بخش عمده و پایدار وبلاگستان ایرانی آموخته است که در مواجه با مخالفین بایستی با مدارا و بحث پیش رفت.

سعی رسانه های تا جایی پیش رفت که در طول هفته گذشته دو خبر مهم در این حوزه دیده شد که اولی هک شدن سایت های حامی جریان سبز توسط جریان مخالف را مدعی بود و در اقدام دیگری یک روزنامه کویتی و به نقل از آن فارس به ادعای مقابله هکر های اصلاح طلب با انتشار حقایق سیاسی سعی کردند این تلقی را ایجاد کنند که وبلاگستان تبدیل به عرصه ای برای جنگ سایبری دو جناح تندروی کشور شده است.

در آخر لازم به تذکر است که استفاده رسانه ها از وبلاگستان به عنوان یک ابزار با وجود ابزار های رسانه ای عظیم نشان دهنده قدرت این فضاست که فعالان این عرصه باید با شناخت آن از سوء استفاده دیگران جلوگیری به عمل آورند.

انتهای خبر/.

One comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول