وبلاگ نویسی نسبت به گذشته خلوت تر نشده است

رسانه وبلاگ16رسانه وبلاگ- به اعتقاد يك مدرس دانشگاه، استناد به وبلاگ‌ها اعتبار حقوقي ندارد، اما مردم براساس آنچه كه در وبلاگ‌ها مي‌خوانند و مي‌بينند، قضاوت مي‌کنند و در تعيين خط فكريشان از آن تأثير مي‌گيرند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» دكتر عطاءالله ابطحي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اظهار كرد: وبلاگ‌ها قابل استنادند و از اعتبار منبع نسبي برخوردارند، اما بدون شك اخبار دروغ نيز در ميان مطالب آن‌ها وجود دارد که تشخيص صحت و سقم آن‌ها براي آدم‌هاي حرفه‌اي کار دشواري نيست. البته وبلاگ‌ها مقصر اين قضيه نيستند، بلكه فضاي خبري موجود در كشور اينگونه عوارض منفي را به دنبال داشته كه هر وبلاگي از يك نوع اعتبار مجازي يا موقتي برخوردار شده‌ است.

وي همچنين گفت: فرمت يا شكل و محتواي فضاي سايبر در حال تغيير و بازتعريف است. به صورتي كه در فضاي مجازي به سمت يك فرمت تركيبي از وبلاگ‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي مي‌رويم که ظهور و بروز آن در فضاي خبررساني، به سمت شبكه‌هاي اجتماعي رفته است. به عبارت ديگر، وبلاگ‌نويسي وارد يك مرحله بالاتر شده و به فرمتي مانند شبكه‌هاي اجتماعي رسيده است و به طور مداوم به سمت تغيير و تحول مي‌رود.

ابطحي افزود: وبلاگ‌نويسي نسبت به گذشته خلوت‌تر نشده است، بلكه فرمت آن به سمت شبكه‌هاي اجتماعي رفته است.

اين مدرس دانشگاه خاطرنشان كرد: نوع، سرعت و ميزان دقت محتوا و ايمان به تاثيرگذاري محتوا بر مخاطبان، با تغيير فرمت وبلاگ‌ها به شبكه‌هاي اجتماعي بيشتر شده است.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول