45 وبلاگ و فتوبلاگ در چهارمین جشنواره دوربین دات نت

دوربین.نتمسابقات- جشنواره عكس خبري دوربين دات نت،براي نخستين بار،بخشي را به وبلاگ نويسان و دارندگان فتوبلاگ اختصاص داده است.

به گزارش «وبلاگ نیوز» احسان رافتي،دبير جشنواره “دوربين دات نت” در گفت و گو با خبرنگار شهر ضمن اعلام اين خبر گفت: بسياري افراد از طريق وبلاگ و فتوبلاگ با يكديگر ارتباط برقرار مي‌كنند و با ديدگاهها و آثار يكديگر آشنا مي‌شوند. از آنجا كه زبان عكس، زباني جهاني است و نيازي به ترجمه ندارد، عكاسان به وسيله فتوبلاگ و وبلاگ به راحتي مي‌توانند عكس‌هاشان را در برابر ديد علاقه‌مندان بگذارند و اين دليلي بود كه موجب شد جشنواره دوربين دات نت براي نخستين بار،اين بخش را در بخش جنبي خود بگنجاند.

وي در ادامه بيان كرد:45 نفر در بخش وبلاگ و فتوبلاگ شركت كردند كه از اين ميان سه نفر براي شركت در بخش نهايي انتخاب شدند و از اين تعداد تنها يك نفر به عنوان فرد برگزيده معرفي مي‌شود.

رافتي با اشاره به اهداف برگزاره جشنواره دوربين دات نت گفت: 4 سال پيش اعضا كه همگي عكاسان خبري بودند، دور هم جمع شدند و سايتي را راه اندازي كردند تا عكس‌هاي خود را در آن به نمايش بگذارند،بعد افراد ديگري هم به جمع ما اضافه شدند.به گونه‌اي مي‌توان گفت،دوربين دات نت،سكوي پرتاب بسياري از علاقه‌مندان به عكاسي بود.

دبير جشنواره دوربين دات نت ادامه داد: هدف ما اين بود كه عكس‌هاي خبري ديده شوند و حالا خوشحاليم كه روز راه‌اندازي سايت، جشنواره‌اي برگزار و از عكاسان خبري تقدير مي‌شود و اين كار ضروري است چرا كه از عكس تئاتر و سينما و… تقدير مي‌شود. اما درمورد عكس خبري، وضعيت به گونه ديگري است. تنها جشنواره‌اي كه برگزار مي‌شد، جشنواره عكس خبري كاوه گلستان بود كه دو سال بيشتر دوام نياورد.

رافتي يكي از دلايل بي‌مهري به عكس خبري را تاريخ مصرف‌دار بودن آن دانست و افزود: عكس‌هاي خبري يك لحظه را ثبت مي‌كنند و به جريانات و رويدادهاي روز وابسته‌اند در صورتي كه مي‌توان ذهنيت حاكم را تغيير داد يا لااقل تعديل كرد؛ به اين معني كه عكس‌هاي اجتماعي را هم مي‌توان جزو عكس‌عاي خبري به شمار آورد.

چهارمين جشنواره دوربين دات نت با ياد مجتبي تكين؛ دبير عكس خبرگزاري مهر، از 16 تا 26 آبان ماه جاري در خانه سوره برگزار مي‌شود.

علاقه‌مندان مي‌توانند در روزهاي يادشده به نشاني ميدان انقلاب، جنب سينما بهمن مراجعه كنند و یا برای کسب اطلاعات بیش تر به سایت “دوربین.نت” مراجعه نمایند.
انتهای خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول