پلیس فضای مجازی به زودی خواهد آمد

سردار احمدی مقدمرسانه وبلاگ- فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران از فعاليت پليس فضاي اطلاعات به منظور مقابله با جرايم اينترنتي در آينده‌‌اي نزديك خبر داد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از فارس، اسماعيل احمدي‌مقدم پيش‌ازظهر دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به ناپيدا شدن جرايم و وقوع جرم از طريق بستر‌هاي مجازي پليس فضاي اطلاعات به منظور مقابله با جرايم اينترنتي به زودي فعاليت خود را آغاز مي‌كند.

وي با اشاره به فراهم شدن ساز و كارهاي لازم براي راه‌اندازي پليس فضاي اطلاعات تصريح كرد: با توجه به وقوع جرايم در فضا‌هاي اينترنتي نيروي انتظامي بايد قابليت‌هاي خود را به منظور مقابله با اين نوع جرايم افزايش دهد چراكه اين فضاها نيز نياز به امنيت دارند.

فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه حركت ناجا در برنامه پنجم توسعه بر مبناي پژوهش‌هاي علمي و تغيير كفه ترازوي نرم‌افزاري است، گفت: در گذشته حضور ناجا حضوري سخت‌افزاري بود، اما در برنامه پنجم توسعه اين حركت به تدريج ناپيدا و نامحسوس شده و جاي خود را به حضور نرم‌افزاري خواهد داد.

احمدي‌مقدم با بيان اينكه نيروي انتظامي بايد با اتكا به اقدامات اجتماعي، افزايش آگاهي مردم مشاركت‌‌هاي اجتماعي را تقويت كند، افزود: نظارت مردم بر فعاليت‌‌هاي نيروي انتظامي، استفاده از فناوري‌هاي جديد و تقويت و اشراف اطلاعاتي بايد به اجراي بهتر قوانين و تمكين مردم در حوزه قانونگرايي بينجامد.

وي ادامه داد: نيروي انتظامي در برنامه چهارم گام‌هاي بلندي در اين زمينه برداشته است كه در برنامه پنجم نيز به سرعت انجام خواهد شد.

گفتنی است پیش از این فرمانده نیروی انتظامی کشور در گفت و گو با ایلنا گفته بود: پليس بايد در فضاي مجازي نظارت بيشتري داشته باشد اما هر بار كه در اين زمينه ورود كرديم رسانه‌ها و افرادي كه پز روشن‌فكري دارند حمله مي‌كنند و ما عقب‌نشيني مي‌كنيم.
انتهای خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول