زمينه‌های لازم برای وبلاگ‌نويسی حج فراهم شود

محمدهاشم نعمت اللهیرسانه وبلاگ- يك بلاگر دينی معتقد است اگر زمينه‌های لازم برای وبلاگ‌نويسی فراهم شود، می‌توان توقع داشت كه جوانان به وبلاگ‌نويسی در زمينه‌هايی مثل حج و دين اسلام بپردازند، از اين موضوعات دفاع كرده يا اگر شبهه و شكی در اين مورد دارند آن را مطرح كنند.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، حجت‌الاسلام “محمدهاشم نعمت‌اللهی”، بلاگر دينی، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، درباره دلايل عدم استقبال از وبلاگ‌نويسی با موضوع حج گفت: تعداد كسانی كه به سفر حج می‌روند محدود است، همچنين افرادی كه به حج مشرف می‌شوند، معمولاً مسن‌تر از آن هستند كه بخواهند وبلاگ‌ بنويسند و اين يكی از دلايل كميت پايين وبلاگ‌نويسی حج است.

وی افزود: در مورد كسانی مانند دانشجويان يا دانش‌آموزان كه به عمره دانشجويی يا دانش‌آموزی می‌روند ظرفيتی برای وبلاگ‌نويسی تخصصی حج وجود دارد، اما اين افراد هم دل‌نوشته‌هايی در وب می‌نويسند كه محتوای آن‌ها بيشتر به جريانات پيش آمده در حج و خاطرات آنان مربوط می‌شود، در حقيقت ما چيزی به نام وبلاگ‌نويسی حج نداريم و به صورت تخصصی به اين امر پرداخته نشده است.

ايجاد يك وبلاگ دينی در فضای وب مانند روشن كردن يك چراغ است
نعمت‌اللهی درباره ضرورت‌های پرداختن به موضوع حج در وبلاگ‌نويسی دينی گفت: حج يكی از فروعات دين مبين اسلام است و بر هر انسان مسلمان كه تمكن مالی داشته باشد واجب است به حج برود؛ بنابراين بايد جوانان در رابطه با دين خود و فروعات و اصول آن، به فراخور توانايی‌ها و استعدادها و علايق دينی خود، هر يك وبلاگی ايجاد كنند، ايجاد يك وبلاگ دينی در فضای وب مانند روشن كردن يك چراغ است.

نعمت‌اللهی با انتقاد از كسانی كه به خاطر برخی ضعف‌های فضای اينترنت، جوانان را از استفاده از آن منع می‌كنند، گفت: عده‌ای اينترنت را محيط تاريكی می‌دانند و معتقدند كه بايد جوانان را از اينترنت دور كرد، در حالی كه برای جوان مسلمانی كه به اسلام و دين خودش علاقه دارد لازم است از اسلام و مسلمانی خود دفاع كرده و يك چراغ در دنيای ـ به گفته برخی ـ تاريك اينترنت روشن كند، با روشن كردن اين چراغ‌ها توسط ما بالاخره اين دنيای تاريك نيز روشن می‌شود.

وی ادامه داد: تاريك بودن فضای اينترنت را قبول ندارم، اينترنت يك امكان دو وجهی است و می‌توان استفاده منفی يا مثبت از آن داشت، خوب است كه ما با استفاده از زبان خود يا سرويس‌دهنده‌های وبلاگ‌نويسی فارسی و با استفاده از علم روز، دين خود را با تمام توانمندی‌هايش برای ديگران تبيين كرده و چهره بدی را كه دشمنان از اسلام به نمايش گذاشته‌اند برطرف كرده و تصوير نيكويی از آن ارائه دهيم.

اين بلاگر دينی بيان كرد: مفهوم حج در معنای اعم كلمه در همه اديان وجود دارد؛ بنابراين لازم است كه اعمال و مناسك حج و چرايی آن را برای ديگران روشن كنيم، متأسفانه رسانه‌ها و به ويژه صدا و سيما در به تصوير كشيدن اين فضا و ظرفيت عظيمی كه هر سال برای نمايش اجتماع مسلمانان به وجود می‌آيد، كوتاهی كرده‌اند.

وی با تأكيد بر لزوم بازنگری در فضای اينترنت برای وارد كردن مباحث دينی به آن، گفت: بايد ديد خود را به اينترنت تازه كرده و ظرفيت‌های مثبت آن را ببينيم، اگر بی‌فرهنگی در استفاده از اينترنت وجود دارد، ما بايد ظرفيت تازه‌ای ايجاد كنيم كه جوانان به سمت استفاده از نكات مثبت آن بروند.

وی يادآور شد: با ايجاد يك وبلاگ اسلامی، مثلاً با موضوع حج يا اسلام يا قرآن يا حتی دل‌نوشته‌های شخصی، فرد می‌تواند مطالبش را بيان كرده و ما نيز بايد گوش شنيدن داشته باشيم، به اين ترتيب جوان به دنبال مطالب غيراخلاقی اينترنت نمی‌رود، اگر زمينه‌های لازم فراهم شود، می‌توان توقع داشت كه جوانان به وبلاگ‌نويسی در زمينه‌هايی مثل حج و دين اسلام بپردازند، از اين موضوعات دفاع كنند يا اگر شبهه و شكی در اين مورد دارند آن را مطرح كنند.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول