افزایش تحریم های اینترنتی علیه وبلاگستان فارسی

تحریم!رسانه وبلاگ- شرکت فروش خدمات دامنه ENOM که یکی از شرکت های مطرح در فروش Domain است، در ماه اخیر از کسانی که آدرس خود را IRAN ثبت کرده اند خواسته است تا آدرس خود را به یک کشور دیگر تغییر دهند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از پرشین وبلاگ، این شرکت پس از این درخواست، مشترکان خود را تهدید کرده است که در صورت عدم تغییر نام کشور، دسترسی آنها به کنترل پنل این سایت مسدود شده و دامنه های ایرانی ثبت شده در این سایت نیز بلاک میشوند.

این مساله یعنی ما دیگر نمی خواهیم مشتری ایرانی داشته باشیم. سال گذشته نیز مساله مشابهی پیش آمده بود و یکی از شرکت های فروش هاست، سایت های ایرانیان را مسدود کرد.

تحریم های گوگل علیه ایران
متاسفانه تحریم های اینترنتی بر علیه ایران همچنان در حال گسترش است. حتی گوگل نیز سرویس های جدید خود را بر روی ایرانیان مسدود کرده است. وقتی شما میخواهید برای دریافت دعوت نامه در سرویس موج گوگل ثبت نام کنید با پیغام زیر مواجه می شوید:

سرویس هایی که گوگل بر روی ایرانیان مسدود کرده است عبارتند از کل سرویس های جدید google labs، سرویس Code گوگل : که بسیار برای برنامه نویسان ارزشمند بود، سرویس wave گوگل : حتی امکان ثبت نام به شما نمی دهد، دانلود پک محصولات گوگل، دانلود مرورگر کروم : هنگامیکه از ایران برای دانلود به سایت گوگل مراجعه میکنید، گوگل شما را به اینجا هدایت میکند و به شما میگوید که این محصول در کشور شما در دسترس نیست.

همچنین سایت mathworks نیز که تولید کننده نرم افزار مهندسی Matlab است، سایت خود را بر روی ایرانیان مسدود کرده است. این نرم افزار یکی از مهم ترین ابزارهای مهندسی برای اکثر رشته هاست.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول