وزیر اطلاعات خواستار تربیت افسران ارشد اینترنتی شد

حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحیرسانه وبلاگ- وزیر اطلاعات گفت: دهه آینده دهه پیشرفت و عدالت است که مباحث امنیتی خاص خود را دارد و آینده‌نگری متناسب با خود را می‌طلبد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از مدیا نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در همایش علمی پلیس، امنیت و چشم‌انداز 1404 جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی با موضوع امنیت اجتماعی پیش‌نگر افزود: پیشرفت، دوستان و دشمنانی دارد. هم‌چنین دهه آینده دهه عدالت است که آن هم لوازم، دوستان و دشمنانی دارد. احتمالا برخی از جرایم ناشی از بی‌عدالتی محو می‌شود و شماری از جرایم جدید به وجود می‌آید؛ لذا با جرایم نوین و مجموعه افرادی که چهره خودی به خود می‌گیرند مواجه خواهیم بود.

مصلحی پیش‌بینی کرد: فضای مجازی مستعد و زمینه‌ساز جرایم ناشناخته در مقیاس بسیار گسترده خواهد بود و اصل 44 قانون اساسی به طور کامل اجرا خواهد شد، در این جا بخش خصوصی قطعا فربه می‌شود و به حمایت نیاز دارد. در این میان مجموعه‌ها یا جریاناتی به تخریب یکدیگر روی می‌آورند و ممکن است عده‌ای علیه منافع ملی هم اقدام کنند. این تحولات می‌تواند زمینه‌ساز تغییرات فرهنگی و هویتی هشداردهنده باشد که نیازمند مهندسی خاص خود است.

وی در ادامه به بررسی امنیت اجتماعی پیش‌نگر پرداخت و گفت: امنیت اجتماعی پیش‌نگر امنیتی راهبردی، بازدارنده و مبتنی بر شناخت بنیان‌هاست که ویژگی‌های آن شامل دانش، اطلاعات، مدیریت راهبردی در امنیت اجتماعی است که مسایل، رویدادها و کانون‌های ضدامنیتی را قبل از تکوین مورد پیش‌نگری قرار می‌دهد. در عین حال مطابق با سند چشم‌انداز حرکت می‌کند و از الزامات آن حرکت بر پایه دانش معرفت، مطالعه و بررسی بی‌وقفه جرایم و آینده‌پژوهی و نیز مهندسی مجدد روش‌های سازمانی است.

وی به بررسی پیشنهادهای کاربردی و راهبردها پرداخت و خاطرنشان کرد: این راهبردها شامل نهادینه‌سازی و آینده‌پژوهی در همه معاونت‌ها، اهتمام بیش از پیش به آمار در ابعاد راهبردی، تعریف نظم اجتماعی، تربیت افسران راهبردپرداز و کلان‌نگر، سوق دادن واحدها به سوی تدوین برآوردهای کلان اجتماعی، راه‌اندازی مراکز مطالعاتی به منظور شناخت همه جانبه، مطالعه مداوم تحولات زیر جامعه، تربیت افسران ارشد اینترنتی، مقابله با تهاجم دشمنان در فضای اینترنتی است.

وزیر اطلاعات در پایان اعلام کرد: ما در وزارت اطلاعات در بخش قابل توجهی کارگروه‌هایی را تشکیل داده‌ایم که مشغول کارهای پژوهشی هستند، در خدمت نیروی محترم انتظامی هستیم تا کارهای مثبتی را برای امنیت پایدار و رسیدن به اهداف جمهوری اسلامی داشته باشیم.
انتهای خبر/.

  • چه عجب؟
    بعد چندين سال از آغاز فعاليت اينترنت توي ايران تازه يه نفر فهميد اينجا هم نياز به امنيت داره و ممكنه سوئ استفاده هاي زيادي از اين ابزار مفيد انجام بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول