افتتاح سرویس دهنده ها؛ یکی پس از دیگری!

رسانه وبلاگ9سرویس دهنده ها- خبر افتتاح سرویس دهنده های وبلاگ فارسی یکی پس از دیگری به اتاق خبر وبلاگ نیوز ارسال می شود. ایرونی بلاگ، یازیر، وبلاگها و بلاگرفا آخرین سرویس دهنده های افتتاح شده در وبلاگستان فارسی هستند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» رشد بی رویه سرویس دهنده های وبلاگ فارسی با افتتاح یک سرویس دهنده در بازه زمانی یک هفته به صورت میانگین، باعث شده است که بازار سرویس دهنده های وبلاگ فارسی کمی آشفته به نظر برسد.

عدم ثبات قدم سرویس دهنده ها از یک طرف و کپی بودن طرح اصلی بسیاری از آن ها از دیگر سرویس دهنده ها از طرف دیگر باعث شده است که به طور عموم اعتماد به سرویس های جدیدالتأسیس زیاد نباشد.

سرویس دهنده وبلاگ “ایرونی بلاگ” یکی از سرویس هایی است که اخیرا افتتاح شده است. این سرویس دهنده هیچ مزیت نسبی نسبت به سرویس دهنده های دیگر ندارد و از هسته اولیه کپی شده تعدادی از سرویس ها نوظهور استفاده می کند.

سرویس دهنده وبلاگ “یاز یر” که به منظور جمع آوری وبلاگ های آذری زبان افتتاح شده است، کپی هسته “ایرونی بلاگ” است. البته هیچ محدودیتی برای ایجاد وبلاگ های فارسی در این سرویس دهنده آذری زبان ایجاد نشده است.

سرویس دهنده وبلاگ “وبلاگها” هم به تقلید از “بلاگها” با هسته وردپرس کار خود را آغاز کرده است. قالب ظاهری صفحه نخست این سرویس دهنده و حتی لوگوی آن هیچ تفاوتی با “بلاگها” ندارد.

در آخر “بلاگرفا” هم که تبلیغ اسمپر کامنت در سرویس دهنده های مطرح را در صفحه اصلی خود گذاشته است، حتی برای طراحی لوگوی خود هم اندکی خلاقیت به خرج نداده و لوگوی بلاگفا را به عنوان لوگوی خود انتخاب کرده است و حتی عبارت “پنل اعضا” را به اشتباه “پنل اعظاء” درج کرده است!

نکته جالب این جاست که اغلب سرویس دهنده های نوظهور در آغاز معرفی خود، سرویس خود را قدرتمندترین سرویس دهنده وبلاگ فارسی اعلام کرده اند و معتقدند که با عضویت در سرویس آن ها می توانید بهترین وبلاگ فارسی را داشته باشید!

به نظر می رسد در این جا باید قانون جرایم رایانه ای نقش خود را ایفا کند و به منظور حفظ حق کپی رایت سرویس دهنده های معروف از جمله بلاگفا، بلاگها و امثال آن، سر و سامانی به بازار آشفته سرویس دهنده های فارسی بدهد.
انتهای پیام/.

۱۰ comments

  • از یک سردبیر سایت خبری چنین انتظاری را نداشتیم
    بسیاری از سرویس دهندگان وبلاگ از وردپرس مولتی یوزر بهره برداری می کنند این شامل سرویس دهندگان انگلیسی نیز می شود
    در مورد لوگو هم باید گفت لوگوی ما شباهتی به لوگوی بلاگها ندارد
    در مورد پوسته هم با ایلیا طراح پوسته ی بلاگها صحبت شده بود و قرار بود تا اماده سازی پوسته ی جدید از این پوسته استفاده شود
    با تشکر

  • ما خود را بهترین سرویس معرفی نکرده ایم و همان گونه که گفته شد با طراح قالب بلاگها که یکی از مدیران ان نیزهست گفت وگو انجام شده بود تا قالب به صورت موقتی قرار گیرد وهم اکنون قالب جدید فعال است

    • وبلاگستان فارسی تا روزی که کپی رایت را به رسمیت نشناسد همچنان با این مشکلات روبرو خواهد بود.
      سرویسهای جدید وبلاگ دهی بدون در نظر گرفتن هیچ گونه اخلاق حرفه ای, تعهد و مسئولیتی مانند قارچ سبز می شوند و خیلی زود نیز فضای وبلاگستان را ترک می کنند و این رویه به هیچ وجه به صلاح وبلاگستان فارسی نیست چرا که در طولانی مدت باعث از بین رفتن اعتماد کاربران به دیگر سیستم های فارسی زبان اعم از وبلاگ دهی و غیره می شود.
      سرویس وبلاگ دهی بلاگها چه زیبا!!! غیر حرفه ای برخورد نموده است از نام سرویس که همه را به یاد بلاگها می اندازد تا لوگو و این اواخر قالب آن همه از بلاگها به عاریت گرفته شده بود البته بدون اجازه مسئولین بلاگها.
      نکته جالب اینست که این دوستان اصلا به خود زحمت اجازه گرفتن و بعد از تاسیس سرویسشان، عذرخواهی از مسئولین بلاگها را به خود نداده اند.
      و هنوز هم اصرار دارند که اشتباه نکرده اند, البته پذیرش اشتباه از اخلاقهای حرفه ای و مدیریتی است.که تا به حال این را از دوستان در وبلاگها ندیده ایم.
      شباهت لوگوی وبلاگها به بلاگها را حتی یک بچه کودکستانی هم می فهمد جناب زوار زاده دیگر انکار نکنند.

      • لوگوی وبلاگها شبیه بلاگهاست؟
        اگر منظورتان مدور بودن لوگو است بله شباهت دارد البته قبل از اینکه لوگوی مدور را بلاگها داشته باشد وردپرس داشت و دلیل گرد بودن لوگوی ما این است که از وردپرس بهره گیری می کنیم
        در غیر این صورت من یک بچه ی کودکستانی هم نیستم!
        در مورد صحبت و عذر خواهی از مدیران بلاگها هم بهتر بود اول از جابر و ایلیا می پرسیدید بعد به من حمله می کردید

        • ابتدا، چون دفعه قبل فراموش کردم از جناب میثمی بابت اطلاع رسانی و درج این تحلیل در وبلاگ‌نیوز تشکر کنم، اگرچه کمی دیر هم اکنون کمال تشکر را از ایشان دارم.
          در جواب جناب اقای زوارزاده:

          آقای زوار زاده بین ایده گرفتن از یک طرح هنری تا کپی براداری از آن تفاوت های زیادی هست.
          وقتی از عنصری ایده می‌گیریم، معمولا کلیت تصویر یا اثر هنری به ما تصویری جدید و کمی متشابه با تصویر اصلی الهام می کند، و فرد به سوی خلق اثری جدید رهنمون می‌گردد، عناصر اساسی که بازآفریده می­شوند به درستی مورد بررسی و مطالعه قرار می‌گیرند و درست تعریف می‌شوند. الهام گرفتن یا ایده گرفتن متضمن خلاقیت و نوآوری می‌باشد. قابل ذکر است که نمی­توان قوانین و عناصر اثر نخست را در اثر دوم کامل و به راحتی به کار گرفت.
          چرا که اگر چنین شود دیگر الهام گرفتن یا ایده گرفتن نامیده نمی‌شود و این کار کپی‌برداری است که آن نیز پیش خدایگان نظر بسی مذموم و ناپسند است.
          این که شما ادعا می کنید تنها شباهت لوگوی وبلاگها با بلاگها مدور بودن لوگو است باید نظرتان را به کلیت لوگو و خصوصا قسمتی که نام وبلاگها نوشته شده‌است اینکه طراح شما یا خود شما قسمت «ها» را از رنگ فیروزه‌ای در لوگوی بلاگها به رنگ قرمز در لوگوی سرویستان تغییر داده‌اید ایده برداری نیست کپی برداری است، کلیت لوگو هم همان لوگوی بلاگها است فقط رنگ آن متفاوت شده است و با کمی تغییرات جزعی…
          در مورد شباهت نام این دو سرویس هم اگر خواستید پاسخ دهید.
          پ.ن: با همه اینها جناب زوار‌زاده‌ی عزیز اگر در کامنت قبلی یا این کامنتم ناخواسته به شما توهینی شد امیدوارم بزرگوارانه مرا ببخشید.
          پایدار باشید

  • تصمیم گرفتم فقط پ ن بنویسم:
    پ ن 1: طراح لوگوی ما الهام را اینگونه گرفت در غیر این صورت باید سارا را می گرفت!
    پ ن 2: کلمه ی جلوی لوگوی گرد فقط یک معرفی است نه بیشتر و لوگو فقط همان بخش گرد است
    پ ن 3: خدایگان نظر نظرشان را برای خود نگاه دارند
    پ ن 4: شباهت نام به این دلیل است که این نام را زیبا تر دیدم تا با آن سرویس بدهم و در ضمن این نام را برای سرویسش انگلیسی زبان انتخاب کردم و شاید به زودی سرویس به زبان انگلیسی تغییر کار دهد و زبان فارسی جنبه ی جانبی پیدا کند

    پن 5: شما به من هیچ گونه توهینی نکردید و اگر هم توهینی بود در کمال ادب و احترام بود!

    • من آنچه شرط بلاغ بود با شما گفتم شما خواهید از سخنم پند گیرید و خواهید ملال (با اندکی تغییر)

      • مجید محرمخانی

        سلام عرض میکنم خدمت دوست عزیز ومهربان خودم آق توحید .
        چه خبر آقا خوبی ؟بچیل خوبن .ان شا الله اواخر اردیبهشت قراره اکه جورشد با محمدرسول بیایم دانشگاه.میبینمت
        راستی گپل سیساسیم ممنوع

  • با سبلم بر خدمت حسین میثمی عزیز
    سیستمی که رو ایرونی بلاگ بود رو شخص ادمین ایرونی بلاگ ازم خواستن باگ هاشو فیکس کردم اونو واس خودم خواستم ست کنم
    داریم انشالا برای امنیت و خدمات بهتر رو ورد پرس کار میکنیم

  • mim

    بررسي خوب و جامعي بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول