وبلاگ نویسان کویتی از سرکوب دولتی می نالند

رسانه وبلاگ- برخی وبلاگ نویسان کویتی معتقدند دولت این کشور در پی بهانه ای است تا وبلاگ ها را سرکوب کند.
به گزاري «وبلاگ نیوز»،  عامر الموتیری، که وبلاگ نویس است، می گوید: «وزیر اطلاعات از بی ثباتی ناشی از این برنامه ها و مسئله همبستگی ملی بهره جویی کرده و بر وبلاگ نویسان محدودیت اعمال می کند.» محمد الیوسفی، نیز که وبلاگ نویس است، گفته است: «چطور می خواهند این سانسورها را اعمال کنند؟ موفق نخواهند شد. این کار به هیچ وجه عملی نیست.»

کویت تایمز به نقل از وبلاگ نویسان کویتی می نویسد که تلاش های دولت برای اعمال سانسور در وبلاگ ها غیرقابل پذیرش است. چندین وبلاگ نویس به این نشریه گفته اند که دولت در پی بهانه ای است تا وبلاگ ها را سرکوب کند و (دولت) این بهانه را زمانی یافت که یکی از شبکه های تلویزیونی ماهواره ای برنامه ای را پخش کرد که یک کویتی گفته بود بادیه نشینان کویت، شهروندان اصیل این کشور نیستند.

عامر الموتیری، که وبلاگ نویس است، می گوید: «وزیر اطلاعات از بی ثباتی ناشی از این برنامه ها و مسئله همبستگی ملی بهره جویی کرده و بر وبلاگ نویسان محدودیت اعمال می کند.» محمد الیوسفی، نیز که وبلاگ نویس است، گفته است: «چطور می خواهند این سانسورها را اعمال کنند؟ موفق نخواهند شد. این کار به هیچ وجه عملی نیست.» عبدل عزیرعتیقی، وبلاگ نویس دیگری، می گوید:«(اعمال سانسور) یکی از دلایلی ست که بیشتر وبلاگ ها در خارج از کویت ثبت شده اند؛ چرا که در صدد هستند تا در خارج از حوزه اختیارات قضایی و حقوقی کشور قرار داشته باشند.»

این نشریه می افزاید که این وبلاگ نویسان بر این ایده اتفاق نظر دارند که ممکن است دولت بتواند روند فعالیت وبلاگ نویسان را کندتر کند، اما به هیچ وجه توانایی متوقف کردن فعالیت های وبلاگ نویسی آنها را نخواهد داست. انتظار می رود که در پی اعتراض های اخیر علیه اظهارنظرها پیرامون “شهروند اصیل” که در شبکه تلویزیون ماهواره ای الثور پخش شده بود، دولت کویت تبصره ای را به قانون صوتی و تصویری کشور بیافزاید.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول