یک پیشنهاد وبلاگی: قوای سه گانه وبلاگستان؟!

یادداشت: واقعا تا به حال فکر کرده اید که وبلاگستان با جمعیت چند میلیونی خود زیر دستان چه کسی اداره می شود؟ من خودم به عنوان یکی از اهالی وبلاگستان تا به حال پاسخ این مسئله را پیدا نکرده ام!

پیشنهاد می کنم اگر پاسخ این سوال را می دانید حتما با من در میان بگذارید. پاسخ به این سوال است که باعث پایان جامعه آنارشیستی و هرج و مرج طلبی وبلاگستان فارسی می شود.

واقعا پاسخ این سوال ها را چه کسی باید جواب بدهد؟ من یا شما؟ کسی را سراغ دارید که سخنگوی وبلاگستان باشد؟ هر یک از سرویس ها حکومت خود را تشکیل داده اند و برای خود عضوهایی در جامعه شان دارند و برای اقدامات خود پاسخ ها و دلیل هایی را ارائه می کنند.

هیچ کس نمی تواند مثلا بگوید که فلان سرویس چرا بدون اجازه فلان سرویس دیگر از هسته و قالب آن استفاده می کند؟! اصلا سرویس های نوظهور بر چه اساسی از پرده غیب کنار رفتند و ظهور کردند؟

در این جامعه قانونی حاکم است؟ در این جامعه مجری قانونی هست؟ در این جامعه ناظر بر اجرای قانون وجود دارد؟ در این جامعه بر ساختار شکنان (چون هکرها) مرجع شکایت وجود دارد؟

پاسخ اینها تنها یک کلمه است: نه!

چکار باید کرد که این گونه مشکلات جامعه وبلاگستان رفع شود؟
من پیشنهادی دارم! همانگونه که کشور ایران به عنوان یک کشور مستقل دارای مرجع قانونگذاری است و مجری قانون و ناظر بر قانون تعیین کرده است، جامعه وبلاگستان هم به نوبه خود می تواند دارای دولت وبلاگستان، مجلس وبلاگستان و قوه قضائیه وبلاگستان باشد.

البته این امر به این معنی نیست که یک جامعه ای مستقل از جامعه ایران را تشکیل دهد. بلکه با تبعیت از قوانین جمهوری مقدس اسلامی ایران و زیر نظر قوای مجریه و مقننه و قضائیه انتخابات خود را به صورت مجازی و با تدابیر امنیتی از میان چندین نامزد رییس جمهور، نماینده مجلسی از هر استان، و به انتخاب قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران فردی به عنوان رئیس قوه قضائیه انتخاب شوند و هر چهار سال یکبار انتخابات در میان اعضای وبلاگستان فارسی تکرار و الی آخر.

تا آنجایی که اطلاع دارم چندین شعبه غیر رسمی از مجلس شورای قشرهای مختلف وجود دارد. مجلس دانش آموزی، مجلس ایثارگران و امثال آن نمونه هایی از این دست هستند.

چه عیبی دارد مجلس وبلاگستان هم یکی دیگر از مجالس ما را تشکیل دهد که می تواند در سال فقط چندین بار تشکیل جلسه دهد، و به وضع قوانینی چون ممنوعیت ها و سازماندهی ها و از این گونه مسائل بپردازند؟

دولت وبلاگستان هم با تعیین هیات وزیران و تایید از سوی مجلس و دریافت مصوبه های مجلس به اجرای آن در سطح وبلاگستان مشغول شود و همچنین می تواند به تدوین برنامه های توسعه و  امثال آن بپردازد.

قوه قضائیه هم با انتخاب رییس و همکارانش از سوی قوه قضائیه کشور مرجعی برای رسیدگی قانونی برای شکایت ها و غیره باشد.

البته شاید یکی از اولین شاکی های این مرجع دادخواهی خود من باشم. چون یک ماه است که وبلاگ من به دلیل انتشار همین جای خالی ها هک شده و پیگیری ها از سوی سرویس دهنده هم به جایی نرسیده است!

در آخر کلام هم بنده ابراز امیدواری می کنم که مسئولان و جامعه وبلاگستان تا سال 2000 شمسی این طرح را شاید پیگیری و اجرا نمودند.

الله اعلم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول