گمانه هایی درباره مقصر مسدود شدن وبلاگ آهستان

در وبلاگ ها- محمدرضا فخری، مدیر سرویس دهنده پارسی بلاگ دلیل فیلتر شدن وبلاگ آهستان را بر اساس بررسی شواهد و قرائن، اشتباه روبات یا شخص فیلتر کننده عنوان کرد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» سیدمحمدرضا فخری، مدیر سرویس دهنده پارسی بلاگ در تازه ترین یادداشت خود در وبلاگ شخصی اش، دلیل مسدود شدن وبلاگ پر بیننده آهستان را اشتباه روبات یا شخص فیلتر کننده به خاطر یک عبارت دانست:

با توجه به شواهد و قرائن، به نظر میرسه که علت فیلتر شدن وبلاگ آهستان، تشخیص خودکار روبات(یا آدم) فیلترینگ بخاطر درک اشتباه از جمله “بی شعورهایی به نام احمدی نژاد” بوده که عامل انسانی نهایی کننده، بی دقتی کرده و فکر کرده منظور از این جمله خود رئیس جمهور بوده. (که این جمله توسط خود جناب امید حسینی تغییر یافت به ” بی شعورهایی به نام حمایت از احمدی نژاد”)

البته مدیر سرویس دهنده پارسی بلاگ نقدی هم بر فرآیند فیلترینگ در فضای مجازی وارد کرده و بر اساس گمان ها، دلیل فیلتر شدن این مورد خاص را کمی فراتر برده است:

در این صورت، هر چند سیستم فیلترینگ دارای خطاهای فاحش در سطوح مختلف مدیریتی،  تصمیم گیری، فنی و …. هست و جای هیچ تردیدی هم در آن نیست و ما و دوستان سالهاست که به شکل های گوناگون، به آن انتقاد داریم. اما در این مورد خاص، به احتمال قوی، علت فیلترشدن مخالفت و انتقاد از احمدی نژاد مشایی نبوده و علت همان “گمان به” توهین به رئیس جمهور بوده.

فخری، با توجه به عدم یقین درباره این گمان، بهتر دانست تا «از این قضیه به عنوان یک نقطه شروع برای بیرون ریختن همه دلخوری ها و انتقادات و دق دلی هایی که از احمدی نژاد بوده وهست، استفاده نشود.»

گفتنی است امید حسینی در آخرین نوشته وبلاگ خود، با توجه به جست و جوهای شخصی، دلیل مسدود کردن وبلاگش را “توهین به رییس جمهوری” عنوان کرده بود.
انتهای خبر/.

۵ comments

  • حسن جان! خبر قبلی‌ات رو تکذیب نمی‌کنی دادا؟

    • تکذیب برای چه؟ نظر شخصی و محترم یک مدیر سرویس دهنده است و از نظر خبری رسمی به حساب نمی آید. جناب فخری نظر شخصی شان را فرموده اند که احتمالا روبات بوده است. مبنای ما هنوز حرف خود جناب حسینی است که به دلیل توهین به رئیس جمهور فیلتر شده بودند و هنوز هم هیچ تکذیبیه رسمی منتشر نشده است.
      از دقت نظر شما ممنون

  • از كجا معلوم كه منشور اصليش همون جمله اولي نبوده؟
    چرا حرف تو دهن اهستان ميزاريد؟

    شايد بنده خدا ترسيده

  • ميم نقطه

    مشكل از توهين به رئيس جمهور يا روبات نيست!مشكل چيز ديگه اي هست.
    وبلاگ من بدون هيچ اطلاعي فيلتر شد بعد كه با مخابرات تماس گرفتم گفتن ما فيلتر نكرديم!
    جالبتر اينكه اتفاقا روز تولدم فيلترينگ بمدت يك روز رفع شد!و بعد دوباره فيلتر.
    بعد از چند هفته اي فيلترينگ رفع شد و اما بعد چند روز بدون اينكه من پست تازه اي بزنم باز هم فيلتر!

    بيشتر شبيه طنزه تا واقعيت اين ماجراي فيلترنگ

  • یک فریبرز

    این نوشته آهستان هم خواندنی است:
    “ما مشایی را دوست داریم:” لینک:

    http://ahestan.wordpress.com/2010/01/18/%d9%85%d8%a7-%d9%85%d8%b4%d8%a7%d9%8a%d9%8a-%d8%b1%d8%a7-%d8%af%d9%88%d8%b3%d8%aa-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%8a%d9%85/

    موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول