دیگر نمی توان به فیلترینگ دل بست

رسانه وبلاگ- يك كارشناس ارتباطات معتقد است: در فضاي وبلاگ‌نويسي، افراد، موضوعات و عملکردها بايد براساس اصول منطقي و عقلاني نقد شوند و اجازه پاسخ گفتن و اظهارنظر آزادانه براي مخاطبان وجود داشته باشد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» فرزانه نزاکتي در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه وبلاگ‌نويسي براي رشد فرهنگي ايرانيان مفيد بوده است، اظهار كرد: در بعضي موارد حتي وبلاگ بهانه‌اي شده است که افراد با دقت بيشتري به مسائل اطراف خود بنگرند و راجع به آن فکر و انديشه کنند و بخواهند آن موضوع را در وبلاگ خود به بحث بگذارند و راجع به آن از ديگران هم نظرخواهي کنند.

به گفته‌ي وي، اگر هر کس مطالب وبلاگش را خودش توليد يا مطالب نقلي را با ذکر منبع استفاده کند کار خيلي بزرگي صورت گرفته است.

نزاکتي همچنين تاكيد كرد: در عرصه وبلاگ‌نويسي بايد معيارهاي بحث و گفت‌وگوي آزاد را رعايت کرد که مثلا افراد و موضوعات و عملکردها براساس اصول منطقي و عقلاني نقد شوند و اجازه پاسخ گفتن و اظهارنظر آزادانه هم براي مخاطبان وجود داشته باشد. در اين ميان هيچ کدام از افراد چه کسي که مطلبي را مي‌نويسد و چه مخاطبي که کامنت مي‌گذارد نبايد از کلمات رکيک و زننده استفاده کنند و به طرف مقابل و ديگراني که آن را مي‌خوانند توهين کنند.

وي تصريح كرد: مسلما خود کاربران اگر تصميمي بگيرند و فرهنگي در زمينه فعاليتشان نهادينه شود، بيشتر آن را رعايت مي‌کنند و به آن پايبند هستند.

اين كارشناس ارتباطات در عين حال خاطرنشان كرد: خيلي عجيب است که ما در دنياي کنوني هنوز اميدوار باشيم که بتوانيم با فيلترينگ و محدود کردن افراد کاري انجام دهيم. اينگونه سياست‌ها به ويژه در زمينه اينترنت ديگر امتحان خود را پس داده‌اند و با امکاناتي که وجود دارد مانند فيلترشکن‌هاي متعدد و راه‌هاي مختلف دست‌يابي به وبلاگ‌ها و سايت‌ها، ديگر نمي‌توان به اثربخشي سياست‌هاي اين‌چنيني دل بست.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول